• Superbia

Tradera - hur fort förväntar du dig leverans?

Om du vinner en auktion på Tradera, hur fort förväntar du dig då att personen ska skicka vinsten? Personer tänker uppenbarligen olika. Det var tydligen nära att jag fick ett negativt omdöme för ett tag sedan, eftersom vinnaren tyckte att leveransen hade tagit så lång tid - auktionen gick ut på torsdagen, pengarna kom in på fredagen, hon hade vinsten på tisdagen. Tog det lång tid alltså?

• Svar på tråden Tradera - hur fort förväntar du dig leverans?
  • Tant Green

3 arbetsdagar efter att pengarna är framme tycker jag är bra, upp till en vecka tycker jag är ok. Dröjer det längre får de maila och berätta varför det tar tid, det kan ju finnas någon bra anledning.

• Superbia
    Tant Green skrev 2010-02-18 19:38:20 följande:
    3 arbetsdagar efter att pengarna är framme tycker jag är bra, upp till en vecka tycker jag är ok. Dröjer det längre får de maila och berätta varför det tar tid, det kan ju finnas någon bra anledning.
    Jo, i vinnarmejlet har jag skrivit att jag postar paketet senast tre dagar efter att pengarna har kommit in. Skulle det hända något som gör att jag inte kan posta det så mejlar jag och talar om detta. Vet själv hur det är när man väntar på att få sina grejer.
    Morten & Vidar - mina underbara små kottar
  • Miss Lau

Jag tycker att en bra tumregel är att säljaren postar inom lika många dagar som köparen har på sig att betala. Är det en säljare som kräver snabb betalning tycker jag det är rimligt att man som köpare ska få en snabb leverans.

Däremot är jag inte sån som skriver arga mail för jag vet ju själv att det kan komma grejer emellan och upp till en vecka tycker jag man kan vänta innan man efterlyser något.

Svar på tråden Tradera - hur fort förväntar du dig leverans?