• dogcatbird

Tycker du att det var rätt att en medlem i en sekt (han i Ljusets Barn) fick en guldbagge?

Vem som helst ska väl inte kunna få en Guldbagge? Han i Ljusets Barn är ju med i en sekt. Det vet ju alla.

• Svar på tråden Tycker du att det var rätt att en medlem i en sekt (han i Ljusets Barn) fick en guldbagge?
  • ddum

"Han skall väl inte kunna få fredspriset, han är ju neger!"

Ärligt talat, vilken roll spelar en persons "sekttillhörighet" för roll sålänge hans gärningar ligger i linje för en utmärkelse?

• dogcatbird
    ddum skrev 2010-02-18 23:04:12 följande:
    "Han skall väl inte kunna få fredspriset, han är ju neger!" Ärligt talat, vilken roll spelar en persons "sekttillhörighet" för roll sålänge hans gärningar ligger i linje för en utmärkelse?
    Hmm, det var ju lite på skoj jag frågade detta. Allvarligt talat måste väl fler än jag direkt  tänka på Ljusets barn när de ser Claes Ljungmark? (från när han var med i rederiet och var med i den sekten...)  
    Man minns liksom att han var ond och med i Ljusets barn. jag minns dock inte vem det var i serien som skulle bli värvad. Någon annan som minns?
Svar på tråden Tycker du att det var rätt att en medlem i en sekt (han i Ljusets Barn) fick en guldbagge?