Singelmammor i GBG?
Finns det några ensamstående mammor i Gbg som också försöker få ihop vardagen? Kan vara kul att komma i kontakt med er...:)
Finns det några ensamstående mammor i Gbg som också försöker få ihop vardagen? Kan vara kul att komma i kontakt med er...:)
=) Bor en bit utanför, i kungsbacka !
Med dottern 13 månader .
Jag bor i Göeborg med min dotte på 7 månader
Hur har ni det med era små bebisar?
Jo då, det har varit väääldigt rörigt allting men det börjar sakta men säkert att lugna ner sig. Jag och min lilla flicka har det väldigt mysigt.
Hur har du det själv med din bebis, hur gammal är hon eller han?
Jo kan tänka mig, första halvåret brukar ju innebära värsta omställningen. Min bebis är ingen bebis länge, hon är 3år, vi har det bara bra:) Är du ensam med din flicka?
Ja, jag har inte hört av ifrån pappan på 6 veckor, vi hade ett väldigt kasst förhållande, mycket bråk. Det tog tack och lov slut mellan oss när hon föddes och han träffade henne en hel del i början.
I ärlighetens namn är det väldigt skönt att vara ensam. Jag får väldigt mycket hjälp av familj och vänner så allt funkar fint.
Det är bara en sak jag tycker är tråkig när man är ensam, det är att dagarna blir så långa. Ingen som kommer hem ifrån jobbet och lastar av eller någon att äta middag med.
Sen är det ju såklat tråkigt att vi inte är en familj som jag drömde om, man får tänka om och acceptera att det inte blev som man tänkt sig.
Åå en liten treåring, fullt hus då? Jobbar du och så? Jag undrar mycket hur det blir framöver när mamma ledigheten är slut och man ska hinna med allt. Det här är absolut en utmaning.
Vad skönt att du har vänner och familj som ställer upp...det är väääldtigt viktigt. Jag har henne bara varannan vecka så då passar jag på att plugga, tvätta, städa och allt annat för man hinner knappt göra något när man kommer hem på kvällarna. Min familj och vänner bor i sthlm så man måste sköta allting på egen hand. Men som sagt, det är jätteskönt att vara ensam. Jag är mycket gladare nu än när jag och pappan var tillsammans:)
Här är en:) Har en son på snart 1 år
Här är också en med en son på snart 5 och en halv månad (är ensamstående fast har pojkvänn)
Va kul:) Var i gbg bor ni?
Jag är i Göteborg mycket, min son bor där o jag jobbar där men bor några mil utanför, har honom över helger o annars när jag är ledig
vore kul att få kontakt med er andra, att prata -fika med barnen,
shoppa smått...
jag är singel mamma med en dotter på snart 20 månader..
hade varit kul o komma kontakt med fler mammor här i stan då vi är nyinflyttade hit (sept09)
Hej...
Hittade denna tråden då jag sökte på ensamståendemamma göteborg.
Verkar inte vara mycket liv i den ska vi göra ett försök att blåsa liv i den?
Här finns en ensamstående morsa ;) till en 4 månaders flicka! själv var man 21 år och bor utanför göteborg! ;D
Har precis startat en Facebook grupp; Ensam Är Starkast! GÅ MED ;)
Tanken är att ensamstående föräldrar i Gbg- trakten kan komma i kontakt med varandra. Stötta varandra, ge råd osv. Kanske tillochmed kan ha lite träffar och så!
Har varit ensam nu med min pojk i 3 år så jag vet precis hur ni har det. Man är ju inte ensam trots att det allt som oftast känns så!
Men fy satan vad bra vi är!!! Så kom igen nu, gå med!! Ensam Är Starkast!
Va kul med en sådan grupp men hur gör man för o gå med i gruppen??Finns det nån speciell sida på FB med grupper el ?
Ok !Tack så mycket,då har jag också gått med..