Jag ORKAR inte med mina grannar längre nu! Är så trött...
Det är så att vijag bor i lägenhet, har grannar på båda sidor om vår lägenhet men det är speciellt de ena paret som stör hela tiden.
De har inga som helst rutiner på sin 2-3 åriga son. Han är vaken till minst 22.30 varje dag, oftast ännu senare. Han leker väldigt högljutt och spelar på vad jag tror är några slags trummor. Gör han inte det, så skriker & gapar han. Jag försöker komma isäng runt 22.30 men får använda öronproppar varje natt. Detta kommer bli ohållbart när vi får en bebis i april, då kan jag ju inte sova med proppar. Ofta hör jag dem även med propparna.
Föräldrarna skriker mest hela kvällarna de också, dock vet jag inte på vem eftersom jag inte förstår deras språk. Gör de inte det så sjunger de eller lyssnar på musik.
I torsdags kväll (förra veckan) ringde jag på vid 23.40 och bad de att vara tysta. De sa då att deras barn hade kommit ut sina rutiner. Jag funderar på vilka rutiner eftersom barnet inte ens var klädd i pyjamas samt att detta de har hållt på i flera månader.
Jag brukar normalt inte klaga på mina grannar, men nu har jag fått nog! Så vidare lyhört är det inte här, de andra grannarna hör jag ytterst sällan. Bara om de har någon fest eller dyl.
Vad ska jag ta mig till? Att säga till dom hjälpte inte det minsta, det är lika högljutt fortfarande och jag känner att jag inte orkar mera.
Jag är så fruktansvärt trött på alla sätt och önskar bara att det kunde vara lite tystare. Jag står helt enkelt inte ut längre.
Jag har inte pratat med hyresvärden ännu, men det är väl det enda sättet? Vi trivs bra med våran lägenhet och området och vill helst inte behöva flytta på grund utav grannarna.