• nirakkarlsson

Min son har slutat med blöja för 1 v sen ,men han bajsar på sig!

Hur ska vi få honom att gå på pottan eller toaletten när han ska bajsa?

Han är super duktig att gå på pottan när han är kissnödig,han sover utan blöja och det går galant. Men han bajsar på sig i kalsongerna...

Han är den som kan bajsa flera ggr per dag oxå...inte så mysigt när man ska göra ren honom:-/

Har ni nått förslag?

• Svar på tråden Min son har slutat med blöja för 1 v sen ,men han bajsar på sig!
  • Trollet Ludenben

Tålamod Det kommer, det var inte så länge sen ni la av med blöjorna. Mitt råd är att inte göra någon särskild affär av det. Bara säga, kom så byter vi kläder. Hänger det i och barnet är lite äldre, över 3 år i alla fall så kan det funka att köra belöningssystem. Det gjorde vi och det blev slut med det sen. Men belöningsystem som tex klistermärkestavla tycker jag inte man ska ta med en gång utan när man ser att det inte ger med sig.

Har ni sån ring till toan som man sätter på den vanliga toaringen? Det hade jag till sonen och det funkade bättre än potta.

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Kicki

När vi slutade med blöjorna på min son så hade vi en period som han ville ha blöja när han skulle bajsa, vi lät han ha det ett tag tills han kände sig helt säker och sen gick det hur bra som helst. Kan ju vara att han fortfarande är lite osäker och tycker att det är lite läskigt att göra nr 2 på toa. Pröva er fram. Lycka till! :)

• nirakkarlsson

Tack för era svar!

Glömde tillägga att sonen är 3 år och 3 mån. Så det är han själv som ville sluta med blöjan. Så jag hoppas det kommer att släppa snart och han kan göra nr 2 på toan

Svar på tråden Min son har slutat med blöja för 1 v sen ,men han bajsar på sig!