• Hanah

Böda camping - Öland

Nån som varit på Böda camping, Öland??
    Kan ni rekommendera det?
    Hur bodde ni?
    Hur gamla är era barn? Fanns det roliga saker för dem att göra?

• Svar på tråden Böda camping - Öland
  • Lippa

Vi bor utan för campingen, men åker ditt för att bada och roa oss. Allt finns där!!
    Det e som en egen liten stad. Man kan spela mini golf, det finns barn club, teater, "öppnaförskoln", pool, m.m

Även returnger, ica, bankomat.

Och det bästa STRANDEN!!

Om vi ej hade hus i böda att bo i skulle jag gärna på campingen.

Trevlig semester!

• Lippa

Kom att tänka på mena du bödcamping eller bödasand? Jag skrev om bödasand, men böda e oxå mysig. Men mycket mindre.

• Hanah
    Lippa skrev 2010-02-19 10:51:00 följande:
    Kom att tänka på mena du bödcamping eller bödasand? Jag skrev om bödasand, men böda e oxå mysig. Men mycket mindre.
    Tja... finns det flera som heter Böda? Jag menar den stora campingen.

Jag antar att det är denna?:

http://www.bodariviera.se/camping.html
  • Lippa

Japp.Bödacamping ligger mitt i böda, första campingen när ni kommer från Löttorp. Sen e det bödsand, det e den som e bäst.

De flesta turisterna åker ditt och badar och så för det e bra strand.

• Lippa

Hej igen,

Nej nej, ....  De e inget av de jag skrev om. Du titta på Kyrketorpscamping.

• Hanah
    Lippa skrev 2010-02-19 11:34:43 följande:
    Hej igen,Nej nej, ....  De e inget av de jag skrev om. Du titta på Kyrketorpscamping.
    Vad heter den du menar då?
    Jag har varit på Böda camping och badat en gång, och det fanns en massa saker och hus och det verkade vara roligt för barn. Men den sidan jag länkade till heter ju Böda Riviera? Hur 17 ska man kunna hitta rätt om de heter likadant allihop...

Där jag var fanns det kullar invid stranden där man kunde ligga i små hålor och sola.
  • carola1977

Fast shit vad med folk det är. Vi åkte dit i somras när vi var på Öland (fast vi hyrde hus i Borgholm) och dottern som då var knappa 3 började gråta på stranden pga allt folk och de höga vågorna så hon ville inte bada. Däremot fanns det ju gott om lekplatser och hoppgrejor så hon hade kul där en stund ändå, men vi vuxna hade ju velat ligga på stranden men det var bara att glömma.

• Hanah

På sidan http://www.camping-oland.com/ finns det länkar till 3 campingar som heter Böda; Bödagården,  Böda Riviera och Böda hamn.
    Då ska det alltså finnas en ytterligare, som heter Böda Sand??

• familjen Jämtin

Hej!

Böda Sand är det du menar. Kolla in www.bodasand.se

Jag bor själv på Öland och driver pensionat på den norra delen under sommaren.
    På Böda Sand finns allt, Sveriges största eller näst största camping tror jag. Pool, golf, bageri, ICA, restaurang och mycket lekplatser för barnen.

Men som sagt så är det MYCKET folk på stranden under högsäsong, jag själv åker inte dit. Men det gäller alla bra stränder på norra Öland under sommaren. Turismen har fullkomligt exploderat och det känns som om det bara kommer mer och mer folk varje säsong.

Men Böda Sand är absolut Ölands bästa camping med mest aktiviteter och saker att göra!

Lycka till
    /Jessica

Svar på tråden Böda camping - Öland