• hemlig02

Avloppet i handfatet?!

Hur gör ni för att göra rent i avloppet på handfatet? Precis under silen (som ju inte går att ta bort) så ser man ju hur geggigt och äckligt det är i avloppsröret, blääää! Men hur 17 gör man rent där? Jag vet ju att man kan skruva ur i botten och göra rent vattelåset (eller vad det heter), men då kommer man ju inte åt ända uppe vid silen..... Ska man ha typ propplösare eller nåt sånt och hälla i eller vad? Tipsa mig alla husmödrar!! {#lang_emotions_dreamer}

• Svar på tråden Avloppet i handfatet?!
  • glasbubblan

Mellan vattenlåset och silen går det väl att köra in en tandborste? Vad jag vet brukar man kunna montera bort flera rörbitar, om det behövs. Kom bara ihåg vilken bit som satt var...

• Amazina

Jag tror inte du kommer undan att ta bort vattenlåset... visst är det drygt och äckligt och jobbigt och allt sånt, men någon gång måste det ju göras och det blir ju inte mindre skit för att du väntar! Skruva loss skiten och rengör elendet med flaskborste eller tandborste en gång för alla så slipper du det sen!

• hemlig02
    Amazina skrev 2010-02-19 09:58:07 följande:
    Jag tror inte du kommer undan att ta bort vattenlåset... visst är det drygt och äckligt och jobbigt och allt sånt, men någon gång måste det ju göras och det blir ju inte mindre skit för att du väntar! Skruva loss skiten och rengör elendet med flaskborste eller tandborste en gång för alla så slipper du det sen!
    Ah!! Flaskborste lät ju som en bra idé!!
  • Crea Diem

Om du går in på närmsta zoo-butik så kan du hitta en liten flaskborste som egentligen är till för att diska hamsterns vattenflaska. Jag har snott{#lang_emotions_demon} dotterns "hamsterborste" och den är suverän till detta ändamål!

• hemlig02
    Crea Diem skrev 2010-02-19 12:18:55 följande:
    Om du går in på närmsta zoo-butik så kan du hitta en liten flaskborste som egentligen är till för att diska hamsterns vattenflaska. Jag har snott dotterns "hamsterborste" och den är suverän till detta ändamål!
    Tack för tipset!!
Svar på tråden Avloppet i handfatet?!