• Rhoda Horswunce

Det sprakar och blixtrar i min micro

Visste inte var jag skulle lägga den här frågan, men jag provar här

Min micro har blivit helt knäpp. Det började för några veckor sedan när jag micrade mitt bikinivax. Helt plötsligt började det låta en massa och sedan såg jag lågor där inne. Jag trodde att det var något fel på vaxet, så jag gick och köpte en ny burk några dagar senare, men samma sak hände igen. Emellan dessa försök har jag använt den till att tina mat och det funkade bra, det var bara vaxet som inte funkade. Men nu sedan en vecka tillbaka så har låter den och blixtrar vad jag än micrar. Det händer inte varje gång, utan kanske varannan. Varför gör den så, och är det farligt?

• Svar på tråden Det sprakar och blixtrar i min micro
  • Stårschan

Ligger det någon metallbit i den och skräpar?

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
  • La Lola

Dum fråga kanske men har du torkat ur den?
    Det kanske kan hjälpa tänkte jag.

Låter ju som om det hamnat något i den som den inte "tål"......

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • linjes

Gör ren den,det kan vara nått fett eller annat som ligger och då sprakar det till rejält

• Ylwis

var det någon folie bit oå vax burken? då blixtrar det och smäller i micron, samma om du ställer in något med guld eller silverdekor.

Mamma till Alvyn 051015
  • Rhoda Horswunce

Nej jag har inte torkat ur den, men den är till synes ren och det finns ingen metall eller smulor eller något sådant i den. Men jag ska prova att torka den.

• musli

Har varit med om det några gånger när jag jobbade på skid-ort i lägenheterna. De blixtrar och håller på och helt plötsligt ryker det till och sen fungerar de aldrig igen...

Hanna 050511 & Elias 090910
  • Frontline

Att man inte kan ha metall i micron tror jag inte helt på,
    En kille på jobbet sätter alltid in sin matlåda av plåt i micron och det funkar hur bra som helst, blir inte det minsta blixtar eller andra störningar av den...

• musli
    Frontline skrev 2010-02-20 13:57:04 följande:
    Att man inte kan ha metall i micron tror jag inte helt på, En kille på jobbet sätter alltid in sin matlåda av plåt i micron och det funkar hur bra som helst, blir inte det minsta blixtar eller andra störningar av den...
    Nä, det är ju konstaterat att metall inte är några problem att sätta i micron.  =)
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • Frontline
    musli skrev 2010-02-20 14:02:56 följande:
    Nä, det är ju konstaterat att metall inte är några problem att sätta i micron.  =)
    Uppenbarligen funkar det i den på jobbet, men den kan ju vara specialgjord just för oss vad vet jag...
  • sär skriven

Det kanske trillat ner något i springan ovanför? Själv tappade jag ett mynt i springan på min mikrovågsugn. den blev aldrig som folk igen.

Svar på tråden Det sprakar och blixtrar i min micro