• sign

Väggdekorationer över tv:n?

Vi har beslutat att ta ner våra gamla tavlor i samband med att vi ska byta till en modernare soffa. Nu funderar vi på vad vi ska ha över tv:n. Något stilrent och enkelt vill vi ha, helst ingen tavla... tanken har slagit mig att ha en hylla men vi har en hylla på väggen ganska nära tv:n ändå. Har sett sådana där plattor man kan ha på väggen på boconcept, men jag vet inte... Kom gärna med lite förslag så blir jag glad...

• Svar på tråden Väggdekorationer över tv:n?
  • Xara

Vi har foton på barnen och deras kusiner över TV:n. Inte så himla ballt inredningsmässigt, förstås , men man kan säkert trenda till det hela med ramarna eller nå't? (Ska fundera över det själv vid tillfälle).

• Bupa

skitsnygg soffa! en sån skulle jag också vilja ha.
    Kan ni inte ha en snygg lampa på stativ bakom tv:n som går upp på väggen en bit? med en skärm i klar färg? kanske illröd?

• LauraLaurent

Tyckte också det var en snygg soffa. En hylla ovanför tv:n var min första tanke, men det hade ni redan...ja, jag vet inte. Hoppas ni hittar något!

• elvatolv

Måste ni ha något över tv:n?

• sign

Aida: Ja det känns så för det är en så stor och vit vägg... Vi har dessutom bioljud som innebär en massa tomrum mellan tv och högtalare (där inget annat 'får' stå), så det blir så tomt och tvn är så centrerad i rummet.

• mooogn

Sign:

Åh, skall ni köpa vår drömsoffa?! Nu blir jag riktigt avis...

*S*

• shitvadjaghatar

Gör en väggmålning.
    Låna en overheadmaskin, kalkera ett vacket motiv, rita av med blyertspenna och fyll i med väggfärg.

vi funderar på att ha en svart orkideé ovanför TV:n. En stor en asså, typ 1,5 m ellr nåt sånt.

(min kompis har Dolly Parton i naturlig storlek på köksväggen)

• sign

maja under eken: Bra idé och jag har tänkt på det men då måste man få tyget att hänga rakt, hm alltså på en typ blomsterpinne variant tjockare?! Är inte så händig dock... Men mamma kanske kan sy åt mig...

BrideOfRock: Är inte bra på att rita + jag tycker det är tråkigt men orkidéen lät ju otroligt läckert! Var får man tag på en så stor orkidé?

• shitvadjaghatar

Sign,

Du kalkerar-dvs tar ett genomskinligt papper och ritar av en bild från tex en bok.
    Sen sätter du det på en overheadmaskin,en sån som lärarna hade i skolan, på så sätt kan du få den hur stor som helst.

Man kan använda fantasin,måste ju inte vara en orkideé, man kan ha en annan blomma en text, en bild på husdjuret, era egna siluetter osv osv

Svar på tråden Väggdekorationer över tv:n?