• katmandu

Hundsulky

Någon här som vet av någon bra sida där man kan köpa hundsulky?

• Svar på tråden Hundsulky
  • katmandu

Tack, måste dem va så fula? Haha. Såg en idag men vet inte vartifrån den personen har köpt den. Va på en väns sida, men inte hennes foto. Hmm.

• snuttP

Fanns en på Stora Stockholm som sålde en massa sånt tror jag. Tror att försäljarlistan ligger uppe än.

• ModestyB

Åååååh, jag vill ha!!!!! Önskat mig en sådan, men dom är så sabla dyra=( I min fantasi går det supersnabbt och den rosa tungan fladdrar i vinden.

• katmandu

Hehe, ja dem är svin dyra tyvärr. :( Kostar lika mycket som hunden nästan iaf haha.

• Lathundarna

Skulle helt ärligt inte våga sätta mig i en sån bakom min huligan. Han skulle genast drabbas av akuta horn i pannan och sätta av som en avlöning. Ni är modiga ni {#lang_emotions_tomte}

• ModestyB
    Lathunden skrev 2010-02-21 23:52:50 följande:
    Skulle helt ärligt inte våga sätta mig i en sån bakom min huligan. Han skulle genast drabbas av akuta horn i pannan och sätta av som en avlöning. Ni är modiga ni
    Tror dom har broms, hoppas innerligt dom har broms*haha*

Vår hund har ju dragit cykelkärra och så, han uppför sig, men då går man förstås bredvid och har koppel, säkrast så med småbarn i kärran.

Undrar också hur tusan man styr, men det skulle jag säkert komma på, köttbulle i metspö?=)
  • Lathundarna
    ModestyB skrev 2010-02-21 23:59:03 följande:
    Tror dom har broms, hoppas innerligt dom har broms*haha* Vår hund har ju dragit cykelkärra och så, han uppför sig, men då går man förstås bredvid och har koppel, säkrast så med småbarn i kärran. Undrar också hur tusan man styr, men det skulle jag säkert komma på, köttbulle i metspö?=)
    Styr man inte med det hon håller i på bilderna? *Funderar* Broms? Hm... Betongvägg funkar {#lang_emotions_dreamer}
  • ModestyB
    Lathunden skrev 2010-02-22 00:01:41 följande:
    Styr man inte med det hon håller i på bilderna? *Funderar* Broms? Hm... Betongvägg funkar
    Jo, helt säkert, men jag är säker på att min betonggris till Boxer skulle lyckas dra kärran dit han ville oavsett om däcken stod på tvären om han verkligen ville och det var grusväg. Och då är han väldigt liten-men ack så envis och stark. Med en godbit i snöre skulle han däremot springa benen av sig i rätt riktning.
  • ModestyB

Och med 2xBoxer framför kärran så vete tusan om en betongvägg stoppar, inget finlir, huvudet först bara, så löser sig allt*haha*

• WPmamman

Det skulle man skaffa nu när man är gravid {#lang_emotions_laughing}
    Kanske går att bädda ner barnet där sen också{#lang_emotions_gravid}
    Äldsta skulle lätt kunna åka med på promenaderna iaf{#lang_emotions_wink}

• ModestyB
    WPmamman skrev 2010-02-22 00:08:14 följande:
    Det skulle man skaffa nu när man är gravid Kanske går att bädda ner barnet där sen också Äldsta skulle lätt kunna åka med på promenaderna iaf
    Det är precis en sådan jag undrade om du testat!=) Tänk dig...WROOM!=)
  • WPmamman
    ModestyB skrev 2010-02-22 00:09:48 följande:
    Det är precis en sådan jag undrade om du testat!=) Tänk dig...WROOM!=)
    Ska nog göra det, magen blir ju tyngre och våren är påväg. Flickorna skulle nog älska att få dra den. Fast det förstås, de tycker om allt som jag tycker är kul{#lang_emotions_tongue_out}
  • katmandu

Lathunden - Haha, det skulle jag allt vilja se :) När jag va liten hade mamma och pappa en schäfer som va riktigt duktig, jag o brorsan åkte pulka efter henne och kunde styra henne med tyglar.
    Jag funderar över dem där vagnarna med broms som är som en sulky, om det är nåt som gör att det avlasta för hunden höfter?

Nu har vi en new foundlands hund som jag vill dra med. Han blir tre år nu i vår.

• Lathundarna
    ModestyB skrev 2010-02-22 00:07:13 följande:
    Och med 2xBoxer framför kärran så vete tusan om en betongvägg stoppar, inget finlir, huvudet först bara, så löser sig allt*haha*
    Ahaaaaa! Det är därför de är så platta i nyllet {#lang_emotions_tomte}
Svar på tråden Hundsulky