• Hormonermedhumör

Reumatisk sjukdom - stela muskler i hals/nacke ?

Reumatisk sjukdom - stela muskler i hals/nacke ?

Någon med sådana besvär ?

• Svar på tråden Reumatisk sjukdom - stela muskler i hals/nacke ?
  • Jezamine
    Hormonermedhumör skrev 2010-02-19 12:50:28 följande:
    Reumatisk sjukdom - stela muskler i hals/nacke ?Någon med sådana besvär ?
    Efter som mina symtomer/diagnos ex kanske inte överenstämmer med dina.Så tycker jag
    det är bättre du söker läkare för diagnos.
    Avstängd tills vidare
  • Hormonermedhumör
    Jezamine skrev 2010-02-19 12:53:57 följande:
    Efter som mina symtomer/diagnos ex kanske inte överenstämmer med dina.Så tycker jagdet är bättre du söker läkare för diagnos.
    Klart jag ska det. Har faktiskt tid idag men tänkte bara höra efter folks erfarenheter. Du får gärna berätta om ditt om du vill...
  • Jezamine
    Hormonermedhumör skrev 2010-02-19 13:01:42 följande:
    Klart jag ska det. Har faktiskt tid idag men tänkte bara höra efter folks erfarenheter. Du får gärna berätta om ditt om du vill...
    Nacke,axlar,knän,höfter,fotleder,ländrygg för att ta några exempel.Men jag äter kortison för att hålla smärtorna i schack
    Avstängd tills vidare
  • Hormonermedhumör
    Jezamine skrev 2010-02-19 13:03:40 följande:
    Nacke,axlar,knän,höfter,fotleder,ländrygg för att ta några exempel.Men jag äter kortison för att hålla smärtorna i schack
    Du menar att du är synbart stel i t.ex. nacke ? Vilken diagnos har du fått ? Får du kortison i tablettform ? Har du biverkningar av dessa ? Hur pass mkt hjälper kortisonet emot besvären ?
  • Hormonermedhumör
    Hormonermedhumör skrev 2010-02-19 12:50:28 följande:
    Reumatisk sjukdom - stela muskler i hals/nacke ?Någon med sådana besvär ?
    Ingen annan ?

Om Ni har en reumatisk sjukdom men kanske inte exakt dessa besvär får ni gärna dela med Er av Era erfarenheter av symtom, diagnos och behandlingar !
Svar på tråden Reumatisk sjukdom - stela muskler i hals/nacke ?