• Bellebusis

puls i magen?

Nån annan som känner sin puls i magen? även ser den? är detta normalt???

(¯`°?.¸ ღ Isabelle & Benjamin ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden puls i magen?
  • Bellebusis

faxx normalt att då man lägger sin mobil på magen så hoppar den? hoppar & hoppar men du förstår...

• Amazina

Så länge du inte har ont samtidigt och inte har en pulserande bula så är det inget att oroa sig för!

• Trill

Det är normalt att känna pulsen i magen.

Däremot kanske du bör kolla ditt blodtryck om du känner av pulsen väldigt tydligt.
    Det är inte bra att gå omkring med högt blodtryck under en längre tid...

• Bellebusis

hur vet man om man har en pulserande bula? var till läkare igår pga att jag haft ont i magen (nedre magen) hon kände å klämde på magen, så tycker ju hon hade hittat en bula då isåfall... tog ju inte upp detta med pulsen i magen då iof men..

blodtrycket är bra!

• Amazina

Nej, det är inte alltid man känner det. Ett litet aortaaneurysm ser man enbart med ultraljud eller CT. Men det är inte särskilt vanligt hos unga, friska tjejer, så jag tror enbart att du har en ytlig bukaorta som du helt enkelt känner.

• Bellebusis

okej... hurudant ul ser man det med då? ser man det då man tar ul då man e gravid?

• Amazina
    Bellebusis skrev 2010-02-19 13:36:35 följande:
    okej... hurudant ul ser man det med då? ser man det då man tar ul då man e gravid?
    Nej. Men om du säger till din läkare och hon är hyfsad på bukar så kan hon lätt se det bara genom att kolla på bukaorta!
  • j 3 n N y

Så gör mobilen om jag lägger den på min mage också (nu när jag är gravid vet jag inte men i normalfallet), och jag har normalt eller t.o.m. lite lågt blodtryck.

• Bellebusis

Frågade en sköterska o hon sa det är helt normalt! lite lugnare blev man ju :) men känns endå rätt otäckt att mobilen lixom gungar i takt med pulsen..

• anna9

Hej jag är treton år och fick mens föra året jag hade då mens i sju dagar men nu på slutet så har jag bara haft mens i tvådagar och jag har fått bristningar i lår bröst och på sidan av magen

Svar på tråden puls i magen?