att hitta motivation..
Hej! Är en tjej på 28 år som är sambo med en toppen kille, har en underbar dotter och ett andra barn på väg.
Tyvärr så hamnar allt detta lite i skymundan då jag är fet, bokstavligt talat då jag har ett bmi runt 52.
Jag gör allt i min makt för att dottern inte ska ta efter mina vanor, har regelbundna mattider, alltid grönsaker till varje mål, frukt till mellanmål osv.
Jag vill inte längre vistas bland folk utan vill bara vara hemma där jag är trygg, jag orkar inte längre ha några speciella åsikter för jag känner mig helt värdelös och att jag ändå bara har eller gör fel och är helt värdelös, vill varken synas eller höras.
Så nu sitter jag här änu en dag och funderar på hur jag ska kunna göra något åt mitt liv.
Jag vill ju inte dö, jag vill inte att min famlj och att mina barn ska få det liv jag har nu för de förtjänar bättre.
Så hur kommer man då till insikt på allvar och gör något ordentligt åt sin situation?
Idags läget kan jag ens inte bestämma mig hur jag ska gå till väga, vv, soppor, gi, tallriksmodellen.. Jag blir galen.
Och tiden bara rinner iväg för mig och jag äter bara mer och mer, för när jag äter så mår jag iallafall bra, inte så varaktigt så det äts en hel del varje dag speciellt på kvällarna då dottern gått och lagt sig.
Vore tacksam om du har något råd på vägen så att jag kan hitta kraft och motivation att ta tag i mitt liv och ge min familj det liv de förtjänar.
Ha en trevlig helg!
Mvh