• höstäpple

Klantigt! Glömde plocka in!

Tankspridd och stressad!

Missade att plocka in smör/ost/juice/kaviar i kylen efter frukosten.
    Kom hem ca 5 timmar senare.

Bara att kasta allt?

• Svar på tråden Klantigt! Glömde plocka in!
  • La Lola

Jag skulle inte ha slängt det...
    Möjligen osten om den hade torkat.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • annca

Nejdå! Hänt mig flertalet gånger, tankspridd som jag är. Bara att ställa in i kylen och käka imorron.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Stårschan

Äsch - in med det i kylen bara. Skär bort torkade ostkanter för att fräscha till osten.

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
  • jazzy

Jag hade slängt allt....

3 barnsmamma
  • La Lola
    jazzy skrev 2010-02-19 16:05:23 följande:
    Jag hade slängt allt....
    För att?
  • jazzy
    La Lola skrev 2010-02-19 16:06:19 följande:
    För att?
    5 timmar är lång tid för mat att stå framme....Skulle vara kul o veta HUR mycket bakterier det finns.
    3 barnsmamma
  • La Lola
    jazzy skrev 2010-02-19 16:07:36 följande:
    5 timmar är lång tid för mat att stå framme....Skulle vara kul o veta HUR mycket bakterier det finns.
    ok...
  • EJai

Jag hade då inte slängt sakerna är ju endå inte rötmånad.

• höstäpple

Tack för alla svar!

Annorlunda om man är gravid, tänkte på bakterier och så?

Riktigt surt, allt handlades igår!

• La Lola
    höstäpple skrev 2010-02-19 16:15:37 följande:
    Tack för alla svar! Annorlunda om man är gravid, tänkte på bakterier och så? Riktigt surt, allt handlades igår!
    Nja, jag skulle inte oroa mig för listeria o toxoplasma....o det är ju de som är fosterskadande...
  • k a t t a

Smör är inte ens en kylvara. Det kan du ha framme i en månad. Har du tänkt på sådana där små smörpaket som man får ibland på restaurang? De behöver inte förvaras i kyl utan kan stå framme hur länge som helst. I Sverige har vi vanan att ställa smöret i kylen, i många andra länder är vanan att ställa det på diskbänken.

• lunkentuss

men herregud, nej det är ingen fara! Vad är det med en del folk? :p
    Det är inget fel på maten =)

• k a t t a

Och kaviar blir det inte bakterier i eftersom du trycker ut det från tuben. Jag skulle spara all mat men som sagts tidigare i tråden, kanske snygga till osten lite.

• HellviHumle

Om du inte tänker göra det varje dag så är det bara att ställa in i kylen igen. Smöret har defiinitivt inte hänt något med. Knappast kaviaren heller. Osten har möjligen torkat. Ost lagras ju i långa tider (månader och år i vissa fall), visserligen svalare men ändå. Jag tror inte att juicen har haft någon nöd heller. Smaka på den. Det är knappast farligt.

Jag är inte bara fjollig fittpappa. Jag är faktabög också!
Svar på tråden Klantigt! Glömde plocka in!