• Frökenflitig

Vad har ni för fredagsmys?

Hej...

inser att Sverige nog är fredagsmysarnas mecka{#lang_emotions_laughing} Varje fredag fylls facebook (iaf min) med statusuppdateringar om FREDAGSMYS...men vad är egentligen fredagsmys?? Vad gör ni när ni fredagsmyser?

Skriv och berätta! Kom gärna med nyttiga (nyttigare) fredagsmys tips:)

Å har ni bra filmtips så passa på att skriv med dem med vettja! =)

Trevlig helg! 

Ingen fredag utan fredagsmys =)
  • Svar på tråden Vad har ni för fredagsmys?
  • Marleen

här e de "fredagsgottis" (nya lördagsgodis typ) med kidsen (3,5 och 2 år) till kl 20 ca.... sen blir de nötter, lite naturgodis och nått bra på tven, och har vi riktigt tur så e båda sugna på ligte "vuxen-fredags-mys som vaslutning på kvällen ;)

• SuzR

vi har dejt med varandra..(har ej barn än) vi äter något extra gott och delar på en flaska vin eller två, tittar på tv, eller film och bara umgås...
    sen går vi och lägger oss vid 11 tiden och då är dejten slut:)

• Frediza1980

Hej vi har två barn på 1 och 3 år för oss är fredags mys, en bricka med exotiska frukter bubbel vatten och ibland popcorn till Lets dance, jag och min dotter på 3 dansar runt framför tvn, dom brukar hålla sig vakna till halv nio, då blir det oftast en bra film jag och gubben ser, med en kopp te och lite choklad

• Frediza1980

det tillhör också at jag och min dotter åker tillsammans till affären då hon får välja vilka frukter vi ska ha..mycket viktigt!!!

• Frökenflitig
    Frediza1980 skrev 2010-02-19 16:25:11 följande:
    det tillhör också at jag och min dotter åker tillsammans till affären då hon får välja vilka frukter vi ska ha..mycket viktigt!!!
    *Ler*...vet alltför väl hur det är med det där ;)
  • bluebird

Här myser vi i soffan, barnen (5, 3 och 2 år) väljer en eller två filmer, popcorn poppas och salta pinnar tas fram, till dricker vi saft och bara slappar hela kvällen. Till mat blir det oftast hemmabakad pizza.

• 2nallepuh

ha fredagsmys med lite popcorn med sonen 2 år..    och kollar lite lets dance typ..

• Miew

Vi brukar ta en påse chips, morotsstavar och lite annat att dippa, dip, barnen får dela på en flaska sodastream där de valt smak, fast flaskan ska räcka till lördagen också så det blir ett glas på vardera dag.
    Jag brukar dricka bubbelvatten och mannen en öl.
    Sen är det Let´s dance med barnen iklädda prinsessklänning och piratkostym och sen dansar de till varje dans och vi applåderar.
    Vanligtvis somnar gubben först, sen bebisen, sen dottern så jag o sonen myser lite extra. Sen lägger jag alla i sina sängar och jag får lite egentid med en bok

Viggo & Gry & Veras mamma
  • lunkentuss

är det inte efter OLW´s reklam som "fredagsmys" skapades?

Hur som helst, vi äter inget sånt på fredagar utan väntar tills lördag Då äter vi en godare (onyttigare) middag o så bakar vi nåt gottis till kvällen :) Imorn blir det bullbak

• EJai

PÅ fredagar så brukar vi köra på god mat och hyra nån film då det går så sällan bra filmer på tv denna dag. Kollade förra veckan på sommar med Göran. Dottern va inte så intresserad så hon umgicks lite med oss sig själv och myste med popcorn och godis. Dottern 2½ år

Svar på tråden Vad har ni för fredagsmys?