• Smaragd

Somnar till rinnande vatten...

Våran tjej på tre månader somnar bäst på kvällarna till ljudet av rinnande vatten! Vi försöker få henne att somna själv, men oftast är hon så orolig till kvällen att det ända som lugnar ner henne är en rinnande vattenkran! Som bäst håller min man på att natta henne med kranen på...
    Någon annan som har en bebis som lugnas av ett speciellt ljud? Skulle ju helst önska att hon kunde komma till ro själv, men så här är det just nu! Är det månne fel att vänja henne vid det?

• Svar på tråden Somnar till rinnande vatten...
  • Jag är Dinah

Fel är det väl inte, det är ju inget hon tar skada av. Det kke är jobbigt för er i längden men inte fel. Det finns ju cd-skivor med naturljud typ rinnande vatten det kke vore något att investera i för då kan ni ju ta det rinnande vattnet med er oxå om ni sover borta nångång. Plus att ni kan ha en cdspelare där ni har hennes säng.

• Tjohalia

Jag har just kommit på (för några dagar sen) att våran dotter somnar jättebra om man pillar henne i örat Är hon lite bökig och protesterar för mycket så är det bara att pilla med ett finger då börjar ögonen fladdra på en gång och hon blir helt stilla!

• grynflingan

min femveckorsbaby kan gallskrika men tystnar nästan jämt och somnar till ljudet av dammsugaren på full effekt. Jag tar till detta när inget annat funkar.

• Smaragd

Skönt att höra att andra har lite udda knep också.. Ja, det där med cd-skiva har vi nog funderat på, vet dock inte om havsljud funkar än, vattnet i kranen rinner ju lite hårdare... Men värt att testa!

• annpou

Min son som är fem månader somnar gott till dammsugaren så det blir ett varv runt huset med den varje dag....... . Kanske dumt att vänja honom vid det, men hellre en utsövd bebis och ett rent hus än en hysteriskt övertrött liten en.......Går säkert över med tiden när han blir lite större. Man får ta till de knep som funkar bäst!!

• Jag är Dinah

Smaragd det finns ju cdskivor med vattenfalls ljud oxå, det var mer sånt jag tänkte på!

• Smaragd

Jag är Dinah: Ja, det låter som att det kunde vara rätt ljud! Undras om det finns att beställa på nätet nånstans??

• Lycklig Mamma2005

Hej!! Våran lilla tjej är PRECIS likadan..innan läggdags är hon ganska bökig..blir lätt övertrött och hysterisk och det enda som lugnar ner henne är när man sätter på vattenkranen i köket i värsta fall så får man gå in med henne i badrummet och slå på alla kranar där..
    Nu har vi försökt vänja henne av vid vattenljudet så vi får studsa omkring med henne i famnen och sjunga vaggvisor ganska så högt för att hon ska lugna sig..

• MAMMSY

Min lilla tjej är 2mån och älskar oxå att somna till ljudet av vattenkranen...
    Tyvär tycker inte mamma och pappa att detta är lika roligt. Vi har nu hittat en mobil från fisherprice som är med tre små fjärilsbjörnar som snurrar runt, det finns fyra olika melodier till varav en är med bara naturljud (lite fåglar å vatten ung. som en avslappnings cd) denna fungerar utmärkt på våran lilla tjej!

• Jag är Dinah

Har ingen aning om man kan beställa den från nätet men det kan man säkert! De borde ju finnas inne på... åhh vad 17 hette de där butikerna nu igen...*kliar mig i huvvet*.... Hmm sådana där butiker med rökelse och doftljus och sånt där, de brukar ha indianmusik på sådana affärer oxå. Hoppas att du förstår vad jag menar!

• EmmaT

Min svärmor kör med hårtorken när hon skall få min dotter att somna. Jag använder ingenting.

• Smaragd

Hittade en länk till ett program med olika naturljud (bl.a. vattenfall) här: tinnitusaw.freefronthost.com/tinnitus_sverige/
    Laddade ner programmet o har nu ljudet på datorn i alla fall! Blir ju billigare vattenräkning på det här sättet, hoppas bara det funkar!

• majflickan

Min pojk somnar ofta lätt om man ligger typ näsa mot nästa=) men en rinnande kran e alltid lugnande

Svar på tråden Somnar till rinnande vatten...