Lock för öronen...
Nån mer än jag som får lock för öronen lite då och då?
En mamma sa att det inte var så konstigt då alla slemhinnor i kroppen blir svullna under en graviditet. -är det så?
Nån som vet?
Är i v 36.
hejhej
Nån mer än jag som får lock för öronen lite då och då?
En mamma sa att det inte var så konstigt då alla slemhinnor i kroppen blir svullna under en graviditet. -är det så?
Nån som vet?
Är i v 36.
hejhej
japp, så är det! (man blir ofta tät i näsan också)
Men det kan även vara helt vanlig vaxpropp (verkar som att det tenderar att öka på sej under graviditeten, åtminstone för mig).
Blir det värre efter du fått vatten i örat? (duschat) då är det nog vax, Testa med revaxör isåfall (tror att man kan använda det som gravid, men kolla!)
annars kan du låta en sköterska på vårdcentralen spola örat
Jag hade/har också så. Jag provade revaxör men det hjälpte inte. Ska kolla sen om det går över när barnet är ute. Är för övrigt helt igenkloggad i näsan.
Alla slemhinnor sväller, så även i öronen. Mitt tinnitus har ökat sen jag blev gravid, å då lär det väl bli ännu värre innan förlossningen. Å näsan är helt igengrodd! Flåsar som bara den hela tiden.
Du behöver inte gå till vårdcentralen för öronspolning utan tillsammans med Revaxör kan du köpa en gummituta. Prova att spruta mot handen innan du spolar örat så du får känna hur hårt du trycker till. Det fungerar för de flesta å vi distriktsköterskor slipper spola öronen hela dagarna.:)
Är det så att du har fått ökad vaxproduktion droppa i Revaxör med någon veckas mellanrum så löser det upp det vax som samlats i örongången och du slipper bli helt tät.