• SCW

Cheese Balls?

Fick sån lust att äta cheese balls/ostbågar. Är det ok när man är gravid? Jag köpte och åt utan att komma att tänka på saken, men nu har jag drabbats av oro över att det inte är ok...

• Svar på tråden Cheese Balls?
  • luckyme83

varför skulle de inte vara ok..får man fråga vad det är du tror är farligt ?

• lia76

Ja då ställer jag en motfråga som många andra kommer göra.
    Varför skulle det INTE vara OK?
    De innehåller ju inte sådant du ska undvika när du är gravid, som viss fisk (som kan innehålla kvicksilver), innehåller inte mögelost (som även det är tillåtet att äta som det blivit upphettat till över 70 grader, som exempelvis i såser, på pizza osv)

Ät dem du, helt ok att äta all sorters godis. Lakrits ska man väl inte mosa i sej dock, men det gäller även om man inte är gravid.

Själv åt jag en massa ostkrokar under min graviditet. Cheeze Balls har inte varit min jätte favorit, men har väl slinkt ner någon boll ibland

=)
  • SCW

Tack för era snabba svar! Blev tveksam pga osten och saltet... Men nu känner jag mig lugn och kan mumsa vidare! :)

• lia76

Osten är inte farlig och heller inte salt :) Det är salt i maten till barnet under dess första levnadsår man ska utesluta. Alltså salta i maten...

=)
  • SCW

Aha, men jag har för mig att det avråds från onödig användning av salt. Men jag är kanske helt ute och cyklar... :) Men vätska binder det väl trots allt i kroppen -> oönskad svullnad?

• karolina106

älska cheeseballs!! yum!

• Isop1

Det är väl ingen som kan påstå att cheeze balls är nyttigt...? Men inte direkt farligt heller. Njut med måtta, är mitt råd. De ger varken dig eller ditt barn något ni behöver näringsmässigt, men njutning är inte att förakta {#lang_emotions_smile}

• lia76
    Isop1 skrev 2010-02-23 17:32:21 följande:
    Det är väl ingen som kan påstå att cheeze balls är nyttigt...? Men inte direkt farligt heller. Njut med måtta, är mitt råd. De ger varken dig eller ditt barn något ni behöver näringsmässigt, men njutning är inte att förakta
    Självklart är det väl så att det inte är nyttigt, men det är inte skadligt för varken mamman eller barnet =)
    =)
  • SCW

Tack! Njutning är ju något jag tror på. :)

Svar på tråden Cheese Balls?