• Pajsarn

Alternativ till tårta vid vuxenkalas?

Ska bjuda på smörgåstårta när min man fyller 40, men vill ha nåt sött till kaffet också. Är lite less på traditionella tårtor, vill ha nåt annat....Hjälp tack!?

• Svar på tråden Alternativ till tårta vid vuxenkalas?
  • listo
    Ananaspaj

Mjölkchokladpaj

Jag har inte testat mjölkchokladpajen (än), men ananaspajen är nog den godaste efterrättspaj jag vet. Den blir alltid en succé, var den än serveras
    Traddiraddiraj
  • LindaJohansson81
    camillaoadde skrev 2010-02-20 09:12:30 följande:
    cheesecake
    Ja Leilas blåbärscheeskake är UNDERBAR!
  • katja74

chockladmousse i glas med färska jordgubbar(tex) i småbitar uppepå. Det verkar smidigt, och kan göras iordning dagen innan. bara att lägga toppingen på. 

• Pajsarn
    listoplisto skrev 2010-02-20 09:12:55 följande:
    AnanaspajMjölkchokladpajJag har inte testat mjölkchokladpajen (än), men ananaspajen är nog den godaste efterrättspaj jag vet. Den blir alltid en succé, var den än serveras
    Dessa lät ju fantastiskt goooooda! Glömde säga att vi blir 25 pers ca så att stå och göra pannacotta kändes ju lite så där......men paj blir nog bra. Tack!
  • myskatt

Min man brukar vilja ha vanlig hederlig kladdkaka eller en amerikansk äppelkaka med vanlijsås (rutiga kokboken) när han fyller år.

Mamma till ~ Tilde ~ 051202 ~ myskatt.com
  • Mandel

Glass med tillbehör
    Olika mjuka kakor med grädde till
    Frukt eller bärpaj med vaniljsås
    Olika sorters finare praliner
    Fruktsallad

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Smultronsmulan

jag improviserade fram en enormt god kaka sist vi skulle ha kalas.
    Enkelt och snabbt
    Har sedan gjort den i lite olika varianter.

Grunden är en traditionell kladdkaka.
    "Toppa" den med en sweitzernötssås (marabou sweitzernötchoklad, smält tillsammans med grädde och lite smör)

Variant 1 - Servera kladdkakan med denna sås till när såsen fortfarande är varm.
    Variant 2 - Smeta på såsen och kyl kakan i kylskåpet och servera med vispad grädde.
    Variant 3 - Dela kladdkakan i små bitar och lägg i serveringsglas häll i vitchokladsås (vit choklad och creme fraishe smält tillsammans) och toppa sedan med sweitzernötsblandningen.

Åååååååh, så gott!

• SpecialK

En engelsk trifle kanske? Googla!

• Kinya
    Pajsarn skrev 2010-02-20 09:22:02 följande:
    Dessa lät ju fantastiskt goooooda! Glömde säga att vi blir 25 pers ca så att stå och göra pannacotta kändes ju lite så där......men paj blir nog bra. Tack!
    Pannacotta är ju perfekt när man är många! Stor gryta och vanliga plastglas i lämplig storlek. Det enda som krävs är väl gott om utrymme i kylskåp.
Svar på tråden Alternativ till tårta vid vuxenkalas?