Alternativ till tårta vid vuxenkalas?
Ska bjuda på smörgåstårta när min man fyller 40, men vill ha nåt sött till kaffet också. Är lite less på traditionella tårtor, vill ha nåt annat....Hjälp tack!?
Ska bjuda på smörgåstårta när min man fyller 40, men vill ha nåt sött till kaffet också. Är lite less på traditionella tårtor, vill ha nåt annat....Hjälp tack!?
Pannacotta med lite bär ovan på hallon/blåbär
cheesecake
Cupcakes
Kladdkaka
chockladmousse i glas med färska jordgubbar(tex) i småbitar uppepå. Det verkar smidigt, och kan göras iordning dagen innan. bara att lägga toppingen på.
Min man brukar vilja ha vanlig hederlig kladdkaka eller en amerikansk äppelkaka med vanlijsås (rutiga kokboken) när han fyller år.
Glass med tillbehör
Olika mjuka kakor med grädde till
Frukt eller bärpaj med vaniljsås
Olika sorters finare praliner
Fruktsallad
jag improviserade fram en enormt god kaka sist vi skulle ha kalas.
Enkelt och snabbt
Har sedan gjort den i lite olika varianter.
Grunden är en traditionell kladdkaka.
"Toppa" den med en sweitzernötssås (marabou sweitzernötchoklad, smält tillsammans med grädde och lite smör)
Variant 1 - Servera kladdkakan med denna sås till när såsen fortfarande är varm.
Variant 2 - Smeta på såsen och kyl kakan i kylskåpet och servera med vispad grädde.
Variant 3 - Dela kladdkakan i små bitar och lägg i serveringsglas häll i vitchokladsås (vit choklad och creme fraishe smält tillsammans) och toppa sedan med sweitzernötsblandningen.
Åååååååh, så gott!
Kejsarkronor
En engelsk trifle kanske? Googla!
morotskaka är gott!