• JooCee

Vigselringen har tappat en sten. Vad göra?

Vigselringen som sattes på fingret för två månader sedan (19e dec) har tappat en av sina diamanter. Jag blir förbannad! Inte ska en ny ring ge upp så snabbt. Vad kan jag göra? Finns det något jag kan göra eller är det bara lämna in och betala för kalaset själv?

• Svar på tråden Vigselringen har tappat en sten. Vad göra?
  • Jezamine
    JooCee skrev 2010-02-20 10:47:51 följande:
    Vigselringen som sattes på fingret för två månader sedan (19e dec) har tappat en av sina diamanter. Jag blir förbannad! Inte ska en ny ring ge upp så snabbt. Vad kan jag göra? Finns det något jag kan göra eller är det bara lämna in och betala för kalaset själv?
    Gå till affären där du köpte ringen och fråga dem.
    Avstängd tills vidare
  • gimatah

Kan gå att reklamera, jag gjorde det på guldfynd och dom skickade den till deras guldsmed som satte fast dom ordentligt typ nöp ihop kanterna runt stenarna bättre.

• JooCee
    gimatah skrev 2010-02-20 10:49:59 följande:
    Kan gå att reklamera, jag gjorde det på guldfynd och dom skickade den till deras guldsmed som satte fast dom ordentligt typ nöp ihop kanterna runt stenarna bättre.
    Åh, du fick alltså en ny sten och dom knep åt runt de övriga utan kostnad? Hoppas, hoppas!
  • gimatah
    JooCee skrev 2010-02-20 10:54:33 följande:
    Åh, du fick alltså en ny sten och dom knep åt runt de övriga utan kostnad? Hoppas, hoppas!
    Ja men mina lossnade i samband med en förminskning av ringen så det var j lite deras fel men man kan ju alltid hoppas ändå. Lycka till!
  • och

Det borde gå att reklamera. Det första halvåret ligger bevisbördan på affären, och de kan knappast bevisa att du har varit oaktsam med ringen. Alltså bör du få ditsatt en ny sten utan kostnad.

• JooCee
    och skrev 2010-02-20 16:48:04 följande:
    Det borde gå att reklamera. Det första halvåret ligger bevisbördan på affären, och de kan knappast bevisa att du har varit oaktsam med ringen. Alltså bör du få ditsatt en ny sten utan kostnad.
    Problemet är bara att vi köpte den sommaren 2009 i sammanband med förlovningsringen, men den har ju inte blivit använd. Hade den inlämnad för gravering och fick tillbaka den 8e februari och det var efter detta som den tappade en sten. :-S
Svar på tråden Vigselringen har tappat en sten. Vad göra?