Ni med ångest och som spänner Er i käke, nacke och hals-regionen ...
Av er som lider av (panik)ångest - spänner ni er mycket i nacke, hals och käke ? Ser musklerna på t.ex. hals och nacke spända ut med blotta ögat ?
Av er som lider av (panik)ångest - spänner ni er mycket i nacke, hals och käke ? Ser musklerna på t.ex. hals och nacke spända ut med blotta ögat ?
spänner käken.. liksom biter ihop så hårt att det känns som tänderna ska gå sönder.. och spänner liksom skalpen så ögonbrynen åker uppåt.. dock är jag inte så medveten om det själv utan jag ahr fått förklarat.. ett tag när jag var riktigt nere fick jag ett märke i panna som blev rödare och rödare som ett skrubbsår sedan blev det ett riktigt sår som blödde och jag kunde inte förstå vart det kom ifrån så berättade min familj att jag hela tiden satt och gned mig i pannan när jag var riktigt ledsen och jag visste inte ens om att jag gjorde så...
nu försöker jag att ha något i händerna när ångesten kommer så jag inte gör mig illa mer..
precis, ont i "tänderna" käken och liksom upp bakom öronen men inte nacken.. halsen spänns ju lite automatiskt om man spänner käken men inte så det gjort ont efteråt.. har inte tänkt på att äta efteråt så det vet jag inte om jag kunnat.. har somnat direkt efteråt sovit några timmar och sen vaknat och bara varit allmänt seg..
Jag har fått problem med stick i öronen pga spända käkar och nackmuskler. Klumpkänsla i halsen mm.
Avslappningsövningar varje dag + massage + ev naprapat är mitt råd.
På mig såg man inte de spända musklerna utifrån.