• Limus

    fantomsmärta i äggledare?

    Hej alla ni.

    I december fick jag ett utomkveds. Mensen satte igång i januari och nu är dt dags för mens nummer två. Den här gången gör det så ont, så jag vet knappt var jag ska ta vägen. Speciellt ont gör det i den äggledare som inte finns. Hur har ni andra haft det efter operation?

    Och hur har det gått för er andra... Var det svårt att bli med barn sen? Jag känner mig.. ofullständig. Trasig.

  • Svar på tråden fantomsmärta i äggledare?
  • nericia77

    hej, beklagar att du fått varit med om detta frunktansvärda tråkiga, men du e inte ensam. jag har oxå haft ett utomkveds. fick det -04. fick op bort en äggledare. har idag en son på 1 1/2 år.

    jag hade oxå så där ont efteråt, sen om det är fantomsmärtor  där den äggledaren satt, det vette sjutton,. men jag fick väldiga smärtor ibland. o även när jag vart gravid. så då var det bara o åka in o kolla men allt satt bra.

    jag hoppas verkligen att du blir gravid igen, ge inte upp hoppet. kram!

  • lillakråkan76

    Jag har oxå ont i den äggledare där jag hade utomkvedshavandeskapet. Fast jag har min kvar så det kanske har med att göra. För oss blev det svårare att få barn då det är helt stopp i den äggledaren och jag tydligen ägglossar mest från det hållet sa läkaren,. Så vi har börjat med IVF vilket känns bra. Jag fick mediciner för mitt utomkvedshavandeskap så jag vi var tvunga att vänta att vänta 6 månader innan vi fick försöka skaffa barn igen. Därefter försökte vi i åtta månader utan + så då tyckte jag det var lika bra att göra IVF. Inte varit jobbigt alls. För mig har mer utomkvedshavandeskapet varit ett trauma i sig, varje gång vi försäkteoch jag fick ont på den sidan trodde jag det var ett nytt X. Nu vet jag att det inte bode fastna i äggledare.
    Hoppas allt går bra för er. Kram

Svar på tråden fantomsmärta i äggledare?