• Mamma Sabina

Vad kostar en sittdel till Emmaljunga city cross?

Vi har en Emmaljunga city cross med citykorg, men nu börjar det snart bli dags att att köpa en sittdel eftersom vår dotter är drygt halvåret (vi fick ingen sittdel med efter vi köpte vagnen på blocket). Jag går in på emmaljunga.se och hittar jätte fina sittdelar, men hittar inget pris?! Så, någon som vet vad en sittdel kostar till en Emmaljunga city cross?

Tack i förhand! :)

• Svar på tråden Vad kostar en sittdel till Emmaljunga city cross?
  • Sarah84

Men förstår inte riktigt.. City cross är ju en sittvagn, sen kan man köpa till en city korg, eller lift.. Varför fick du inte med sittdelen? Låter ju mkt konstigt..

tror inte du bara kan köpa själva sittdelen till en citycross utan då får du köpa hela sitvagnen.

• Fredriks Mamma

Det går inte att köpa...
    (Har varit i samma sits)

Jag köpte en nitro city, och sålde city korgen. Och då hade jag en underbar stadsvagn, och byter till CC chassi när det är mkt snö eller dags för skogspromenader.

• Fredriks Mamma

Du kanske kan få tag på en bagagnad sittdel.

• Sarah84
    Fredriks Mamma skrev 2010-02-20 14:23:33 följande:
    Men varför skulle man bara sälja själva sittdelen, utan ett chassi till.. Tycker de låter konstigt att TS bara fick med chassit & korgen, men inte sittdelen..
  • Mamma Sabina
    Sarah84 skrev 2010-02-20 14:25:14 följande:
    Men varför skulle man bara sälja själva sittdelen, utan ett chassi till.. Tycker de låter konstigt att TS bara fick med chassit & korgen, men inte sittdelen..
    Vi köpte vagnen av en jobbarkompis, och hon hade tydligen bara korgen. Har ingen aning om vad hon gjort av sittdelen. Men vi fick vagnen för ett sjukt bra pris så vi slog till. Så nu behöver du inte oroa dig mer över det.
  • Mamma Sabina
    Fredriks Mamma skrev 2010-02-20 14:23:33 följande:
    Okej! Då vet jag att det inte går att köpa en ny. Tack!
    Får kolla runt på blocket, eller så får jag väl köpa en helt ny vagn :P
  • Sarah84
    Mamma Sabina skrev 2010-02-20 14:27:30 följande:
    Vi köpte vagnen av en jobbarkompis, och hon hade tydligen bara korgen. Har ingen aning om vad hon gjort av sittdelen. Men vi fick vagnen för ett sjukt bra pris så vi slog till. Så nu behöver du inte oroa dig mer över det.
    Nej jag oroar mig inte. Tyckte bara de lät konstigt..
    Men de enda är ju om de finns någon som av någon anledning skulle sälja själva sittdelen. Annars får du nog köpa en hel sittvagn.
  • Mamma Sabina
    Sarah84 skrev 2010-02-20 14:30:01 följande:
    Nej jag oroar mig inte. Tyckte bara de lät konstigt..Men de enda är ju om de finns någon som av någon anledning skulle sälja själva sittdelen. Annars får du nog köpa en hel sittvagn.
    Aa. Jag får kolla runt, annars får jag väl köpa en hel sittvagn :)
  • Sarah84
    Mamma Sabina skrev 2010-02-20 14:31:10 följande:
    Aa. Jag får kolla runt, annars får jag väl köpa en hel sittvagn :)
    Japp, de är ju synd, för de blir ju lätt ganska så dyrt tyvärr, speciellt om man ska ha en ny.. Du har inte fårgat arbetskompisen om hon har kvar sittdelen?
  • UllaBella
    Sarah84 skrev 2010-02-20 14:25:14 följande:
    chassit kan ju ha gått sönder.

Har för mig att jag sett en sittdel men det var nog till en city jet. Annars kan du väl höra dig för hos någon återförsäljare, Kolla tradera och blocket annars.
  • Fredriks Mamma

Ibland kan man ju få mer betalt att sälja delar, därför finns nån enstaka sittdel ute ibland har jag sett.
    Jag har min vagn ute på annons (pgs syskonvagn behövs), med dubbla chassin, och det är många som mailar om att just få köpa de olika delarna...

TS, jag köpte som sagt en nitro city... och är supernöjd! Så det kan jag varmt rekommendera, och då har du ett "terrängchassi" oxå. Liggkorgen kan du sälja för 500 kr och uppåt...

• Sarah84
    UllaBella skrev 2010-02-20 14:34:36 följande:
    chassit kan ju ha gått sönder. Har för mig att jag sett en sittdel men det var nog till en city jet. Annars kan du väl höra dig för hos någon återförsäljare, Kolla tradera och blocket annars.
    Jo de klart. Fast oftast så brukar de ju inte va några problem & lämna in där man köpt vagnen. Men de borde vara rätt svårsålt & sälja endast sittdel. Jag har aldrig sett de så jag kollat på blocket/tradera, men de förekommer säkert. Har TS tur så hittar hon en..
  • UllaBella
    Sarah84 skrev 2010-02-20 14:42:40 följande:
    Jo de klart. Fast oftast så brukar de ju inte va några problem & lämna in där man köpt vagnen. Men de borde vara rätt svårsålt & sälja endast sittdel. Jag har aldrig sett de så jag kollat på blocket/tradera, men de förekommer säkert. Har TS tur så hittar hon en..
    www.tradera.com/Emmaljunga-sits-till-cityjet-auktion_107490714 Inte min annons. :)
    Men vad smart att ha olika chassin till en vagn. Har jag inte tänkt på att man kan ha. Har en Nitro men vore ju bra att ha ett rejälare chassi med 4 hjul när man inte kör på stan
Svar på tråden Vad kostar en sittdel till Emmaljunga city cross?