Någon som tar Orudis retard eller känner till medicinen?
Jag ska få träffa en reumatolog snart men det är ändå ett tag kvar. Jag har haft ledproblem i över ett år med ständig värk och nu senast bursit i knät, vätska i båda knäna och svullna händer/fötter. Jag blir också ofta väldigt stel i knäna och det känns som jag inte riktigt kan styra dem när det är som värst.
Min husläkare tog reumatester för nästan ett år sedan när allt började och då var det negativt och sänkan normal. Hon tror därför inte att det är reumatism och jag fick nästan tjata mig till en remiss eftersom vi har reumatism i släkten.
För dyrgt en vecka sedan blev jag kraftigt förkyld och det verkar ha påverkat lederna som gör otroligt ont, blir varma och svullnar. Nu har även armbågslederna börjat värka och jag är stel också i händer och fingrar. Jag har ibland så ont att jag bara vill lägga mig ner och grina.
Det är flera veckor kvar tills jag ska träffa reumatologen och jag står helt enkelt inte ut. Relifex och Voltaren hjälper inte längre. Jag gick till närakuten idag och sa som det var. Jag vill kunna jobba på måndag och måste få lindring nu.
Läkaren lyssnade på mina symtom som jag haft det senaste året, konstaterade att lederna var svullna, sa att jag självklart måste få komma till en reumatolog och skrev ut Orudis retard 200mg i depotkapslar.
Jag är desperat och skulle kunna ta nästan vad som helst men nu när jag har kommit hem och funderar på saken så undrar jag om ni som är insatta tycker att det är en bra idé att ta dem?
Jag läste på lite och man verkar kunna ta preparatet mot olika smärttillstånd, inte bara reumatism och läkaren skulle väl inte skriva ut dem om man måste ha en reumatisk diagnos för att kunna ta dem?
Har någon här fått samma medicin utan att ha en fastställd diagnos?
Om jag blir bättre av tabletterna så borde det dessutom säga något i sig tänker jag eller har jag fel?