• VNmamma

Senaste "Spärlöst"

Har ngn sett senaste "Spårlöst" där Victor reste till Rumänien för att leta efter sin biologiska familj? Jag såg det i dag på TV4Play (mycket sevärt) men tyvärr hade textningen fallit bort i slutet av programmet där pappan pratade. Har någon sett programmet och vet vad pappan sa, om varför Victor och hans syster lämnades bort?

• Svar på tråden Senaste "Spärlöst"
  • lalasmama

nej det kan jag inte komma ihåg att de sa något om..
    tror inte det översattes speciellt mkt av vad pappan sa..
    men man förstod ju ganska tydligt varför tycker jag.. många barn &  de var ju väldigt fattiga, dessutom var ju både victor & systern sjuka..

♥ familjen = kärlek ♥
  • lalasmama

ett väldigt känslosamt program.. tråkigt att mamman inte levde.. men kul att han hade pappan kvar & så många syskon & att de blev så glada att se honom.. 

♥ familjen = kärlek ♥
  • Tuffen

Det var väl för att barnen var sjuka.

• VNmamma

Så var det kanske. Men att flickan var autistisk verkade inte stå klart förrän långt efter födseln, först efter att hon varit i Sverige ett tag. 

Hur som helst, mycket gripande var det. Jag tycker 4:ans "Spårlöst" är tusen gånger bättre än 3:ans version av samma program som gick på tv för några år sedan.
  • Mimab

Jag har för mig att pojken var prematur, flickan minns jag inte varför hon lämnades till barnhem.

Svar på tråden Senaste "Spärlöst"