• Bonanza

"Det är lugnt, jag är steriliserad"

Tänk dig följande scenario: Du är ute en kväll, träffar en snygg kille och ni går hem till någon av er. När ni ska börja ha sex så säger han att ni inte behöver använda kondom, för han har steriliserat sig. Du går inte på p-piller eller liknande och är i fertil ålder.

Har du sex med honom utan kondom?

(Alla ni torrbollar som inte skulle följa med någon hem sådär och inte heller kan greppa konceptet "hypotetisk fråga" behöver inte svara eller skriva)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Det är lugnt, jag är steriliserad"
  • The Black Lady

Nope, jag är inte bara rädd för en graviditet, jag är rädd för diverse sjukdomar också...

• vårat

ööö NEJ kan ju ha alla möjliga sjukdomar!

• Kristall V

nej man kan ju fortfarande få sjukdomar

• Teskedsmamman

Icke, det handlar ju inte bara om barn utan även om könssjukdomar... kompisen har ett barn sedan hennes gubbe steriliserade sig och det är hans barn, så jag vet inte om jag litar till 100% på sterilisering...

3 killar & 1 i magen ☆ Virkaholic ☆ tesked.blogspot.com/
  • artax

Jag hade! :) hade inte gått med någon äckelpotta med sjukdomar hem ändå så.. ;) (jag är medveten om att vemsom helst kan ha en sjukdom, var inte så hysteriska nu)

• idiblon

Skulle jag vara ute och följa med någon hem så skulle jag vara full och skita i vilket.

Så ja.

(Förr i tiden alltså. Nu skulle jag aldrig gå ut eftersom jag hittat the one, men även idag om jag vore singel så hade jag betett mig som förr.)

Eisa loves me.
  • SunnyBunny

Nej! Känns som det lindrigaste som kan hända är och bli gravid, värre och få AIDS! Kondom eller inget!

• morzan4

Att bli gravid oplanerat är ju ingen katastrof om man jämför med risken att få sjukdomar, så; nej jag hade inte haft sex med snyggingen!

• Stinky
    idiblon skrev 2010-02-20 18:27:16 följande:
    Skulle jag vara ute och följa med någon hem så skulle jag vara full och skita i vilket.Så ja.(Förr i tiden alltså. Nu skulle jag aldrig gå ut eftersom jag hittat the one, men även idag om jag vore singel så hade jag betett mig som förr.)
    Samma här.
Svar på tråden "Det är lugnt, jag är steriliserad"