• Anonym

Ta tag i armen hårt på sonen?

Vad anser ni att man får göra? Får man ta tag i armen om barnen inte lyssnar och de behöver en ordentlig utskällning? Alltså att man tar i så att barnet förstår. Jag fick smisk på rumpan när ja gjort nåt dumt när jag var liten. Hur tycker ni?

• Svar på tråden Ta tag i armen hårt på sonen?
  • Anonym

Ja för sjutton! Man måste få markera när gränsen är nådd, men så är det skillnad på att ta tag och slita också.

• Frontline

Helt ok tycker jag, man måste ju ta tag i dom ibland för att få dom att förstå...
    Så gjorde mina föräldrar på mig och jag har inte tagit nån skada...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-02-20 18:56:36 följande:
    Ja för sjutton! Man måste få markera när gränsen är nådd, men så är det skillnad på att ta tag och slita också.
    Men var går gränsen lixom?
  • Fenomen a

Att medvetet skada någon annan eller göra något med syfte att det skall göra ont är fel tycker jag

• Anonym (NIX.)

Jag fick stryk när jag var liten, riktigt mycket. Usch. Blev så att jag fullständigt tar avstånd från alla former för våld. även "mild".

Om du hade gjoer något dumt på jobbet, och chefen blev skitförbannat, tog dig hårt i armen och skällde ut dig så det liknade nåt' hur skulle du reagera då???

• Bedan

Jag tycker att gränsen går när det gör ont! Man måste ju t.ex. kunna hålla fast barnen när de slåss och sånt. Att ta dem i armen för att få deras uppmärksamhet är en sak, att göra det som en bestraffning är en helt annan.

• Fenomen a

Kan man inte prata med sitt barn för att man själv eller barnet är upprört så skall man nog vänta ett tag och ta diskussionen sen

• Anonym
    Anonym (NIX.) skrev 2010-02-20 19:00:29 följande:
    Jag fick stryk när jag var liten, riktigt mycket. Usch. Blev så att jag fullständigt tar avstånd från alla former för våld. även "mild". Om du hade gjoer något dumt på jobbet, och chefen blev skitförbannat, tog dig hårt i armen och skällde ut dig så det liknade nåt' hur skulle du reagera då???
    Men man kan ju inte jämföra vuxna och barn. Barn uppfostrar man.
  • Bedan
    Anonym skrev 2010-02-20 19:05:39 följande:
    Men man kan ju inte jämföra vuxna och barn. Barn uppfostrar man.
    Ja barn är ju inte riktigt lika rationella som vuxna... Ifall man skulle stå och skrika och slå omkring sig på arbetsplatsen och försöka ge chefen en örfil skulle man nog bli avhyst då med. Möjligtvis med hjälp av väktare som skulle göra mer än bara ta en i armen för att kunna snacka med en.
  • Frontline
    Anonym (NIX.) skrev 2010-02-20 19:00:29 följande:
    Om du hade gjoer något dumt på jobbet, och chefen blev skitförbannat, tog dig hårt i armen och skällde ut dig så det liknade nåt' hur skulle du reagera då???
    Det var väl en jefla dålig jämförelse va..
    Men hade chefen gjort det på mig så hade jag ju givetvis gett han än rak höger utan att tveka.
    Bara för att han är chef så ska han ju inte kunna bära sig åt hur han vill alla är vi lika oavsett status i yrket...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Ta tag i armen hårt på sonen?