• jagvetintevadjagheter

Blöjor till avslaget?!

Kan man köpa typ blöjor för vuxna på apoteket? Jag ska snart föda igen och sist så räckte inte "vanliga" nattbindor eller apotekets största till avslaget :(
    På förlossningen fick man ju jättestora bindor/blöjor som va mycket bättre men sen när jag bor på patienthotellet så ska man ju stå för sånt själv..
    Jag har kollat på "vårt" apotek här i byn och på apoteket.se men hittar inget... tycker det är lite pinsamt att fråga på apoteket oxå :(

• Svar på tråden Blöjor till avslaget?!
  • Champagne

Jag fick tipset att använda barnblöjorna och de var kanon de första dagarna! Mjuka, lagom stora och inte så tjocka.

• sarsparis

Det måste finnas på apoteket några som är större, kanske kan du fråga, för mig dök faktiskt libresse nattbindor bra efter 3 dar, innan dess hade jag de från bb.

• LisaPI
    Kolla längre ner så hittar du billigare alternativ på storpack :) de överst är jätte dyra

LisaPI skrev 2010-02-20 21:52:48 följande:
    Här kan du beställa Tena-bindor samt blöjor:  www.familjeapoteket.se/web/Storpack.aspx
  • Fiyali

jag "lånade" med mig några hem eftersom en barnmorska sa att det kunde vara smart...

Svar på tråden Blöjor till avslaget?!