• Mamacitaa

Vilket sjukhus rekommenderas?

Hej!
    Det är planerat att jag ska föda på Danderyds sjukhus, men jag är inte helt säker på om jag vill föda där... Därför vill jag höra efter av er andra vilket sjukhus ni rekommenderar och tycker är bäst resp. sämst?

Danderyds sjukhus?
    Löwenströmska?
    Södersjukhuset?
    Karolinska?

Kom med tips, erfarenheter osv!
    Tacksam för alla svar - både negativt och positivt!

• Svar på tråden Vilket sjukhus rekommenderas?
  • madif

Jag är oxå nyfiken på vad som tycks... Ska ju oxå föda på Danderyd...
    Hoppas ngn svarar!

• Snova

Hör till Karro men känner mig tveksam till det av lite olika anledningar, visserligen på lösa grunder men ändå.

Hoppas också att många kommer svara!

• mumintrollet73

Ja födde på löwenströmska 1995...men de har väl lagt ner sin förlossning nu..det är väl psyk å bulimiker vård där nu ?? lr är ja helt borta ??

Annars så tror ja de andra sjukhusen är rätt så lika..gå mer på..vad som är nära å bekvämast..om du måste ligga kvar länge..

För pappan att åka till..ev syskon å så..

Lycka till...

• Sessa25

Jag födde på Karolinska i solna. Vi var helnöjda. Vi fick eget rum så min sambo kunde sova över. Personalen var jättebra också.

• Stinis 10

Löwet har ingen förlossning längr tyvärr. Har hört av andra att Danderyd ska vara bra, det har jag blivit rekommenderad!

• Maxime67

Hej!!

Jag har fött barn på Danderyds sjukhus och då fick vi ligga på patienthotellet som jag kan verkligen rekomendera!! Ett toppenställe tycker jag!!! Och underbara barnmorskor!!!

Kram Maxime som önskar dig lycka till!!!

• moody

SÖS förlossning var fantastisk men eftervården katastrofal! Sängarna på BB är tortyrhårda och personalen nonchalant! Kommer inte att föda vårt nästa barn på SÖS utan på BB Stockholm. Lycka till!

• vadskajaghetadå

danderyd harjag hört bra saker om men jag har hört mer hemska saker som skett där, sjukt slarv som haft förödande konsikvenser

• Rand

Ni som fött på Danderyd - om man hamnar på bb-hotellet så måste man ju ha med sig egna kläder till sig och bebisen. Men det är väl som "vanligt" på förlossningen med att man får låna kläder. Och så finns väl bindor och blöjor ändå på bb? Eller? Något annat som man ska ha med sig förutom den vanliga bb-väskan?

Och en sak till - finns det möjlighet att värma mannens mat på förlossningen?

Nu börjar allt komma till sin spets då vi ska åka dit inom ett par dagar!

• amelieåsofie

Södertälje är toppen annars...

• Mamacitaa

Rand -

Jag läste om Danderyds BB på deras hemsida. Förbrukningsmaterial som bindor och blöjor ska finnas på sjukhuset, men precis som du sa: egna ombyteskläder.
    Mannens mat måste man ju kunna värma. NÅGONSTANS ska det ju finnas en micro. Det borde inte vara så svårt att hitta.

www.danderydssjukhus.se/

• Dulia

Jag har för mig att det fanns en micro på DS förlossning men jag är inte säker.
    Född barn på DS för några månader sedan och min förlossning avslutades med akutsnitt. Både jag och sambon kände förtroende för personalen under hela förlossningen (min flicka mådde aldrig riktigt bra) och det kändes verkligen att dom hade fullt koll på läget. Mycket bra!!

• Mamacitaa

dulia - skönt att höra att personalen var bra!

fler som vill dela med sig av sina erfarenheter?

• JFL

Födde på DS, alla var jättesnälla och duktiga. Micro finns i TVrummet dit man kan gå om förlossningen segar till, där finns te och skorpor och paj att köpa. När barnet är fött fick vi välja om vi ville låna kläder eller sätta på medhavda.
    På patienthotellet finns blöjor och andra skötprylar samt bindor till mamma.
    Vill man ha ordentligare mat under förlossningen så kan pappan vid middagstid gå över till patienthotellets returang och köpa dagens middag. Smidigt och bra. Rekomenderar DS.

Svar på tråden Vilket sjukhus rekommenderas?