Var är min junta?
Jag är så trött på att vara ensam. Jag vill vara en naturlig del av ett sammanhang, en grupp- en syjunta eller ett gäng tetanter eller vad som. Tänk, vad lätt det vore. Att semestra ett par veckor tillammans- barn i olika åldrar, vuxna som gillar varandra och hjälps åt. Min flicka som är sex år bor hos mig varannan vecka. Jag överkompenserar för att det inte finns människor omkring oss. Jag vet inte hur man gör? Vet ni? Så länge vi var en famlij, var vi ju ändå inte helt utelämnade. Vi gjorde saker tillsammans och det kändes lite lättare, även om vi egentligen behövt vänner då också. Och jo. Jag erkänner. Jag har inte tagit tillvara på de få kontakter jag haft eller de trådar som kastats ut. Men det är svårt också när man inte ser ut som världens käckaste, har koll på alla lägen och säkerligen utstrålar att man inte tror att man passar in. Är det någon som vet hur man gör? Jag vill ha gemensamma storbak, två veckor på mallis med andra, sällskap i pulkabacken och en naturlig tillhörighet på midsommarafton. Som ALLA andra har?