• VonDrufva

Var är min junta?

Jag är så trött på att vara ensam. Jag vill vara en naturlig del av ett sammanhang, en grupp- en syjunta eller ett gäng tetanter eller vad som. Tänk, vad lätt det vore. Att semestra ett par veckor tillammans- barn i olika åldrar, vuxna som gillar varandra och hjälps åt. Min flicka som är sex år bor hos mig varannan vecka. Jag överkompenserar för att det inte finns människor omkring oss. Jag vet inte hur man gör? Vet ni? Så länge vi var en famlij, var vi ju ändå inte helt utelämnade. Vi gjorde saker tillsammans och det kändes lite lättare, även om vi egentligen behövt vänner då också. Och jo. Jag erkänner. Jag har inte tagit tillvara på de få kontakter jag haft eller de trådar som kastats ut. Men det är svårt också när man inte ser ut som världens käckaste, har koll på alla lägen och säkerligen utstrålar att man inte tror att man passar in. Är det någon som vet hur man gör? Jag vill ha gemensamma storbak, två veckor på mallis med andra, sällskap i pulkabacken och en naturlig tillhörighet på midsommarafton. Som ALLA andra har?

• Svar på tråden Var är min junta?
  • 5busar

Välkommen in i min värld, jag är ensam med mina 5 barn och ingen släkt i direkt närhet. Jag har inga nära vänner i min omgivning då min värninnna flyttade långt bort för några år sedan och jag har svårt att ta kontakt med nya människor.

Nu har jag ingen längtan att resa utomlands men ha någon att göra andra sker tillsammans med.
  • VonDrufva

Oj, fem barn....Hoppas de kan ha lite utbyte av varandra i allafall. Var bor ni?

• sirisdotter

Makalösa föräldrar?  När de startade med sommarveckor för ensamma föräldrar och deras barn var mitt barn för gammalt.  Det verkade jättebra.  Om du inte har någon grupp på din bostadsort kanske du kan starta en?

Jag rekommenderar dig att söka upp deras hemsida och se vad de har på gång!

• 5busar

Hej!

Jag bor söder om Stockholm och mina barn har en spridning under 15 år.
    Tjej 90
    kille 91
    tjej 96
    kille 04 
    tjej 05
    Stora killen har Asperger och lilla killen Autism så tjejerna orkar inte alltid vara runt dem och eftersom det är långa hopp i mellan så  skiftar det en del hur mycket de är med varandra.
    Men vissa dagar är mina 2 yngsta oskiljaktiga.
  • VonDrufva

Tack för era svar!

Makalösa föräldrar kan ju faktiskt vara något, men det verkar inte finnas i min stad. Hm...jag är inte så bra på att starta sånt, men nja....kanske....

• Trikarn

jag vet precis vad du menar!!

Känns jobbigt ibland att inte vara en del av " det där" som alla andra verkar ha, samtidigt som jag sanneligen inte längtar efter att plocka upp strumpor efter en slashas

Korall 05, Costas 07 ( ds) mina älskade trollungar!!
  • Gilsa

Känner också igen mig ....

Bor sen några år i ett mindre samhälle där människor redan har skapa sina
    kontakter och relationer. Inte så lätt att komma in i...

Var bor du?

• hymafr

Du kan vara med i Makalösa Föräldrar fastän det inte finns i din stad.
    Det är bara att åka till närmaste stad och delta i deras aktiviteter.
    Kanske du träffar på någon mer från din stad och så kan ni tillsammans starta upp "eget".

Har du något fritidsintresse? Du kanske kan engagera dig i den lokala idrottsföreningen? Det brukar alltid behövas frivilliga att tex hjälpa till på hemmamatcher eller kanske du t.o.m kan ställa upp som ledare?
    Kanske din dotter vill börja på något på fritiden? Då kanske du kan försöka lära känna de andra föräldrarna.

Men glöm inte att ALLA andra INTE har det så som du tror.
    Det finns många som sitter ensamma på midsommarafton, eller som aldrig haft någon att åka på semester med. (Det kan faktiskt vara jobbigt att åka på semester med andra föräldrar med barn - inte minst för att man har olika syn på barnuppfostran)

• VonDrufva

Hej och tack för svar!

Vi bor i Uppsala. :)

Jo, jag vet att det går att engagera sig mer i saker. Jag tycker ändå det är svårt. Men nog ska jag försöka. :) Tänk, vad skönt att ha ett gäng att luta sig mot. Några som hyr en stuga några veckor på sommaren, grillar och badar. Lättsamt.

Svar på tråden Var är min junta?