Familjejympa på friskis?
Nån som varit på det? Det står att det är för barn 3-6år (rekomenderat). Tror ni att det skulle funka med en busig 2,5-åring??
Nån som varit på det? Det står att det är för barn 3-6år (rekomenderat). Tror ni att det skulle funka med en busig 2,5-åring??
Puffar på denna, då jag faktiskt funderar på det själv.
:)
Det kostar extra även fast man har årskort?
Får karln också följa, eller måste han ha årskort också? :)
Vi går på familjegympan med vår 22 månaders son.
På vårt friskis är det från 2-6 år men det står att tonvikten ligger på 3-4 år har jag för mig...elelr om det var 4-5år.
Tycker det är rätt basic så vår son klarar det bra.
Vi betalar 40 kr/gång och det är för barnet man betalar så jag och sambon brukar vara med båda två.
Ok, ja det borde ju vara rätt basic. Jag funderar lite på om han kommer "balla ur" bara men det kanske är tillåtet ;) Om inte annat får man väl gå ut. Skulle vara så himla kul att komma igång med nåt...
ja det är alltid några barn som "ballar ur" men det tycker jag hör till...det är ju trotts allt små barn som gympar
Förra gången vi var iväg med sonen så ville han helt plötsligt inte mer utan ville bara ha sin riskaka(som han brukar få efter vi gympat) så vi satte oss i ett hörn och så fick han äta den, ett annat syskonpar åt på sina äppelbitar de hade med sig.
Nått barn var ledsset, flera barn sprang runt o.s.v
jag upplever att det är väldigt hjärtlig och avlappnad stäming på gympan och man ansvarar för sitt eget barn under passet.
Jag var på ett pass med min busiga 2,5-åriga dotter för första gången i lördags. Jag gillade det jättemycket, och hon också! Hon hoppade och studsade och hade jättekul. Det var så skönt att allt var på barnens villkor, dom kunde springa runt och hoppa och göra precis vad dom ville, utan att man behövde "neja" och "akta" och sånt.
Vi provade på (fick en gratis-kupong). Men vi kommer köpa ett kort till henne. Medlemsskapet är 100 kr sen kostar det antingen 40kr per gång eller 300 kr för en termin. Kortet gäller henne så den vuxna som följer med kan vara vem som helst.
Min dotter har gått på familjejympa sedan hon var 2,5 år (här står det från 2 år). Hon har haft jättekul. En busig unge kommer ju att springa omkring lite mer och kanske inte göra som man ska alla gånger. Men det gör inget. Det blir bra ändå.
De finns två regler:
Jag provade friskis familjegympa igår med min tjej som precis fyllt 2år. Här hos oss (visby), är de också från 2-6år och här betalar man bara för medlemskapet 100kr/per år. Men då går jag själv och tränat och har löst årskort så kanske därför jag inte behövde betala mer för henne?
Hur som så hade både hon och jag jättekul. Kan varmt rekommendera de!
Vi har tidigare gått på musiklekis där barnen helst skulle sitta stilla, vilket alltid slöt med att vi grälade på varann då hon hade myror i baken (som dom flesta 2-åringar).
Så efter friskis igår var de jag som ringde musiklekis och meddelade att vi hoppade av, för här ska gympas ;o)
Hos oss är det från 3 år (och kostar inget extra om föräldern har årskort) men det brukar ju vara en hel del småsyskon med också. Min tjej kunde inte hänga med och göra "rätt" (dvs ungefär som de flesta andra) en längre stund förrän hon var närmare 4 år, men hon hade ju kul innan också, och skuttade runt lite som hon själv ville.