Det KLIAR så jag blir tokig!
För 1½ började eländet. Den evinnerliga klådan i underlivet. Jag kan stå i duschen och riva med naglarna, det är sååå skönt men jag river ju sönder huden så det gör ont och blöder efteråt...
Har nog provat det mesta: tvätta med olivolja, använt olika milda tvättcremer och oljor från apoteket, bara tvättat med vatten osv. Inget hjälper. Brukar gå över vid mensen konstigt nog, men sen dröjer det inte många dagar förrän det är igång igen. Kan även ha bra perioder på ett par veckor, sen börjar det utan att jag fattar varför. Var och kollade mig för nåt år sedan, och svamp är det inte. Har inte de symtomen. Slemhinnorna var däremot röda och irriterade. Gynekologen hade inga bättre tips än att jag skulle tvätta mig med olivolja. :-/ Går inte gärna dit igen, det känns som om de inte kan hjälpa mig. Dessutom är ett sånt besök nåt jag drar mig för.
Jag är till 99% säker på att det beror på p-pillren, man kan tydligen få sköra slemhinnor som blir irriterade av dem. Jag kan visserligen prova att sluta med p-pillren, men känner att jag inte vill det. Har blivit bekväm, både vid sex och med möjligheten att man vid behov kan skjuta på mensen. Det är guld värt. Dessutom hade jag rikliga, långa blödningar innan jag började med dem som jag nu slipper. Använder glidmedel vid sex så det inte ska slita onödigt mycket på slemhinnorna.
Jag vet inte vad jag ska göra. Det blir aldrig bättre. Har nån nåt råd till mig? Känns som jag har slut på ideér...