• Anonym

Hundrumpa!

Vi har en tikvalp, våran första hund. Om några månader kommer hon ha sitt första löp, det är därför viktigt att vi håller uppsikt av "vulvan" för att se förändringar. Nu till problemet, vart sitter den? Är den separat eller är det rumpan? För om det är rumpan varför säger uppfödaren vulvan?

Lägger det här i känsliga rummet för att jag tycker det är grymt pinsamt...

• Svar på tråden Hundrumpa!
  • Stor mamma

strax nedanför rumpan har du vulvan. Liten på en valp men blir större under löpet, framför allt under höglöpet

• Anonym

Ok tack! Men jag har lyft upp henne och försökt se, men det syns inget! Haha känner mig så blåst. Men om den blir större lär man ju se den sen och på så vis märka löpet. Tror du att det är vanligt att den inte syns på en 5 månaders valp?

• Lindizz

men hallå det går väll inte o missa vart hunden har sitt kön el? ja menar en tik sitter ju ner o kissar så man borde väll se själva grejjen? jag har själv uppfödning på hundar och de går ju inte missa en snopp el en snipa (vulva) om nu inte hunden är missbildad på nått sätt.... och när tiken sedan börjar löpa brukar dom svullna upp precis nedanför rumpan och då ser man ju vulvan mera ...men du ska ju helt klart se själva könet om du lägger ner hunden på rygg...hoppas du hittar själva könet på hunden efter min lilla förklaring..=)

Mamma till Linus 031214 Nova 050411 Engla 061018 Liam 080502
  • Anonym

varför måste du hålla koll på den, du märker ju när hon löper...

• Anonym

Jag har fått som råd att man ska veta hur den ser ut, för att lätt se första löptecknen. Men alltså kissar gör dom ju med urinröret, det är ju under hunden. Vulvan ska väl va nånstans mellan? Det låter säkert hur korkat som helst, men men.... Hon kanske bara har päls i vägen, men då lär det ju märkas nån slags förändring sen. Vill bara ha koll så att jag inte missar och märker för sent.

• Anonym

Det är en gul liten labrador

• Stor mamma

Labrador borde du se på. Har du fått vet. besiktningen om det är någon anmärkning om liten vulva. Hade en tik en gång utan yttre del. Men det stog i hennes vet. besiktning o hon som sålde hunden vissade och informerade.

• Anonym

Hahaha nu har jag sett den, vände henne på rygg. Men trodde nog att den skulle synas även om hon bara står upp, strax nedanför rumpan men nu va den ju under hunden strax bakom urinröret. Låter oerhört korkat, jag vet! Tack för hjälpen iaf.

Svar på tråden Hundrumpa!