• lycra

Vi ska lämna vår hund på pensionat.. glömmer han oss?

I sommar ska vår hund vara borta under 2 veckor på ett hundpensionat eftersom vi ska resa utomlands. Det är första gången vi lämnar bort honom, har aldrig sovit en natt utan oss. Tror ni han kommer glömma oss?? Så när vi hämtar han så vill han inte med???

• Svar på tråden Vi ska lämna vår hund på pensionat.. glömmer han oss?
  • Sarasnaran

Det ska du inte vara orolig för!
    Han kommer vara världens lyckligaste när ni kommer tillbaka för att hämta honom, det kan jag nästan lova!

Men jag kan ju samtidigt berätta om en annan tråkig händelse som hände en vän till mig.
    Dom skulle åka till Bulgarien i en månad för att träffa släktingar, lämnade sin hund på pensionat och när dom kom tillbaka var hunden undernärd och sjuk. Den hade blivit dålig av längtan! Den hade vägrat äta efter en vecka på pensionatet och dumma dumma ägarna ringde varken ägarna till hunden eller veterinär.
    Hunden dog en månad efter hemkommandet pga njursvikt.
    Så tänk på det.
    Lämna telenummer och tydliga anvisningar på att ni vill veta om han blir dålig eller ändrar beteende.
    Hör dig oxå för med andra som använt pensionatet så det blir goda referenser innan ni åker.
    Då tror jag allt löser sig.
    Hoppas ni får en fin semester!

• Zeldis

Tror inte han kommer att glömma er. Vi har haft våran vovva hemma hos svärfar i perioder, när vi behövt hundvakt pga. av jobb eller annat och hon har blivit lika glad varenda gång vi hämtat henne.

Jag tror de kommer ihåg vlika som är deras "flock" så det är nog inga problem. Däremot brukar hon gruffa lite på oss och liksom ge oss skäll efter en liten stund. Ungeffär som, hur kuuuunde ni lämna mig här. Låter riktigt kul faktiskt
    Det här med att lämna hunden är nog värst för en själv istället. Tårarna brukar komma om hon ska vara borta länge..

Känner du dig orolig, så be att få komma och titta på pensionatet och träffa personalen några dagar innan ni lämnar honom där.

Hoppas ni får en jättefin resa!!! Kram

• lycra

åhh tack!! nu känns de lite bättre... vi var & kollade där idag & det verkade bra! men jag vet ingen som själv lämnat sin hund där... men vår hund verkade gilla det.. men tänk om han blir dålig??!?? måste ge numret till våra mobiler fast vi är utomlands & till min mamma så hon kan åka o hämta han om ifall det är nåt.

• oOoJOYoOo

När vi hade våran tik o hon löpte så var vi tvungna att lämna henne till goda vänner under den här perioden. För vår hane fick ju spatt här hemma . Hon var alltid överlycklig när vi kom o hämtade henne så glömmer gör dom inte så lätt.

Svar på tråden Vi ska lämna vår hund på pensionat.. glömmer han oss?