• Anonym (Kan de vara så?)

Gravid eller "skengravid"?

Första dagen senaste mensen var den 28/1. Jag och min man bestämmde oss då för att inte skydda oss (har använt konom tidigare) och nu mår jag... konstigt!

Vi prickade de så att vi hade sex när jag hade ÄL (eller, tja, jag tror det vi använde inte ÄL stickor) och vi har tidigare haft turen att bli gravida så fort han tittat på mig i princip.

Symptomen som är nu som får mig att tro att jag kanske är gravid är som följer:
    Trött
    Oregelbundet humör (minst sagt!)
    Illamående på kvällen
    Yr
    Ömma bröst och STORA bröst, kan inte ha vanliga BH längre och min man tycker att mina bröst är lika stora o tunga som när mjölken rann till efter att sonen föddes.

Jag inser att de är för tidigt att testa och att testa är enda sättet att få veta, men vad tror ni? Skulle man kunna ha sånna symptom så tidigt i en grav. eller är jag helt enkelt skengravid??

• Svar på tråden Gravid eller "skengravid"?

Puffar lite, är spänd på vad folk tror

• Anonym

Finns det inte några stickor som känner av från 1 v före BIM?

Anonym skrev 2010-02-21 19:38:11 följande:
    Finns det inte några stickor som känner av från 1 v före BIM?
    Jag vet inte. Jag har ett test hemma, Clear Blues digitala test med vecko indikator men vet inte om jag vågar prova idag. Dels för att jag är snål o inte vill "använda upp" pengarna innan de är chans för säkert resultat och jag vill så gärna vara gravid...

Samtidigt är de svårt att vänta :P Men de finns väl ingen chans att få pos. nu även om de skulle vara så??
  • Tygtiiger

Varje gång jag har haft sådana symptom innan mens har jag varit skendräktig. När jag har varit gravid har jag inte känt ett smack innan mens. Symptomen har kommit först i v 7.

Men det finns folk som känner sig gravida redan innan mens, ingen möjlighet att veta vilken sort du är, du får vänta på mensen och ta ett test precis som vi andra

• Konvaljen

Jag har aldrig känt symptom så tidigt, de har kommit senare. Men det är ju så väldigt olika.

Det är för tidigt att testa, tycker att du ska vänta minst en vecka till och försöka att slappna av och tänka på något annat. Annars blir det en lång vecka du har framför dig...

Det var ingen skengraviditet! Plussade idag

Svar på tråden Gravid eller "skengravid"?