• Runhagen

Långvarig slemhosta hos min 2åring..

Min dotter har haft en riktig jobbig slem hosta i ca 4 veckor nu fram och tillbaka, dvs säga att vissa dagar har det varit bättre och vi har kunnat pusta ut, och så kommer det igen och håller i sig ett par dagar osv.. Hon kräks ofta när hostan kommer. Hostan är mest på kvällarna och nätterna.. Hon vaknar och är jätte ledsen och rädd som hon själv säger, kräks och man ser paniken i henne.. Bubblar som sjutton när hon andas..

Vad ska vi göra?
    Någon bra host medicin som någon vet?
    Eller måste vi kontakta läkare till exempel imorgon??

Mvh orolig mamma...

• Svar på tråden Långvarig slemhosta hos min 2åring..
  • majken81

skrev precis ett liknade inlägg, undrar samma sak...

• Runhagen

Jasså :)
    Ja fy, det är inte kul när dom små liven får en sån här jobbig hosta.
    Just nu ligger min lilla prinsesse nerbäddad i soffan här och gnyr i sömnen och verkar väldigt päverkad av sin hosta, och det bubblar som bara den..

Du kan väl skriva ett inlägg till mig om någon ger dig ett bra svar?
    Eller så kan du mejla mig då jag inte kollar den här sidan så ofta, min mejl är: Upsala_tjej@hotmail.com

Mvh Frida

• jordgubbe0812

När vår har hostat så har hostmedicin hjälp, bivisol eller något liknande.

Har ni funderat på om det kan vara förkylningsastma, ett av tecknen på det är just hosta på natten.

• jojjo78

Här har jag två st med samma problem. En på 2,5 år och en på 8 månader. Var till doktor och fick utskrivet molipect som är slemlösande och luftrörsvidgande och hjälper faktist. Dom hostar mest nu om dom anstränger sig annars var de hela dagar och nätter.

Svar på tråden Långvarig slemhosta hos min 2åring..