• Pigelinen

Vad ska jag ha på mig på temafest JAMES BOND???

Jag älskar temafester men har nu fått en svår nöt att knäcka... vi ska på en stor fest med tema James Bond. Min man vill ha smoking men vad sjutton ska jag ha??? Vill ju verkligen att det blir JB och inte nyårsfest

Någonsom har tips?

• Svar på tråden Vad ska jag ha på mig på temafest JAMES BOND???
  • Nyfiken gul

klä ut dig till någon av rollkaraktärerna då.. Kolla gärna nån gammal Bond-rulle för inspiration.

(jag tänker mig nån klassisk rollfigur från 60-70-talsfilmerna, kanske nån av rollerna som Maud Adams gestaltade? )

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Pigelinen
    Nyfiken gul skrev 2010-02-21 20:55:19 följande:
    klä ut dig till någon av rollkaraktärerna då.. Kolla gärna nån gammal Bond-rulle för inspiration.(jag tänker mig nån klassisk rollfigur från 60-70-talsfilmerna, kanske nån av rollerna som Maud Adams gestaltade? )
    Ska jag vara ärlig???? Jag har inte sett en ända hel JB film... max 15min Menajg får kanske kolla igenom vad som fins.

Enklast vore ju om det var någon med kort blont hår men det har väl ingen... kanske får fixa peruk?! Men jag ska se om jag kan få tag på någon film och kolla på . Tack!
  • parvati

Ms Moneypenny snygg sekreterare med håret uppsatt, glasögon och pärlhalsband? Din mamma kanske har något dress kvar från 60-talet. Anteckningsblock, penna, gammal telefon. Nu tänker jag 60-tal för jag tycker dels att det är snyggt, mer klassisk bond och lite roligare än att klä ut sig till Judi Dench.

Läcker aftonklänning med ett liten aftonväska innehållande pistol.

Annars tänkter jag också på bikinibrudar och det kanske man inte känner sig helt bekväm med...
    Ursula Andress slutar väl som död målad i guld så en kroppsmålning av guld om du är modig?

• Pigelinen
    parvati skrev 2010-02-21 21:05:12 följande:
    Ms Moneypenny snygg sekreterare med håret uppsatt, glasögon och pärlhalsband? Din mamma kanske har något dress kvar från 60-talet. Anteckningsblock, penna, gammal telefon. Nu tänker jag 60-tal för jag tycker dels att det är snyggt, mer klassisk bond och lite roligare än att klä ut sig till Judi Dench.Läcker aftonklänning med ett liten aftonväska innehållande pistol.Annars tänkter jag också på bikinibrudar och det kanske man inte känner sig helt bekväm med...Ursula Andress slutar väl som död målad i guld så en kroppsmålning av guld om du är modig?
    *ASG* ja kroppsmålning skulle vara något... men inte för mig hihihihi

Mamma har inget men jag har kanske en granne som kan ha något...

Tack ska kolla runt lite!
  • bubbelmaja

Jag var på James Bond-fest 2 veckor före  beräknad förlossningen. den festaste bondbruden som existerat{#lang_emotions_gravid}!  Jag hade svart, tight, kort klänning, och sedan guldsjal och guldsmycken. Inget tips till dig kanske, men visst har många bondbruar haft små fodral!?

Svar på tråden Vad ska jag ha på mig på temafest JAMES BOND???