Duschvägg/ walkin dusch vad sker man efter???
Hejsan,
Hejsan,
Kan inte diverse byggaffärer ha detta? Bauhaus, K-Rauta, VVSaffärer osv. Lycka till! Det låter riktigt mysigt!
Som vi har?
Du behöver en glasvägg som kan måttbeställas och en stång upptill som håller fast den ifall väggen inte går upp i tak. Kolla med en glasmästare.
Gick visst inte att klistra in en bild!
Ja RedWater, det är så jag har tänkt! Fast jag skulle vilja ha en som inte är i glas så att man kan fästa spegel och handfat på motsatt sida.
Jag har två glasväggar med en öppning (ingen dörr) jag går rakt in. Duschen är rektangulär. Ja, här i Frankrike heter det douche a la italienne, har ingen aning om vad man säger i Sverige! Duschkabin är ju nånting annat. Walk in dusch? (som i walk in closet ...)???
Ifall du ska ha handfat etc på andra sidan behöver du ju dra vatten. Regla upp en vägg på vanligt vis och använd gipsskivor som är gjorda för våtutrymmen som du sen kaklar på.
Är det hus eller lägenhet? I mitt gamla hus kunde alla rör dras under golvet och jag fick då en "platt" dusch (alltså i nivå med golvet utanför). Nu bor jag i lägnehet och ville egentligen ha samma sak men då hade rören hamnat nere hos grannen (inte så poppis!). Så jag har en porslinsback så det blir ett litet steg uppåt då jag går in. En annan lösning är att bygga upp en liten platå som du sen kaklar.
Lycka till! Det är så otroligt praktiskt med denna typ av dusch. Och snyggt!