Vad mer kan han vara allergisk emot? (bilder)
Hej!
Vår lilleman på 1 år är väldigt allergisk. Han är allergisk emot mjölkprotein, sojaprotein, fisk, ägg, ärtor, tomat, tapoica, blomkål, guarnkärnmjöl...tror jag fick med allting nu.
Hur som, vi är SUPERNOGA med att han inte får i sig nått han inte tål för han får så ont av det. Av mjölkprotein får han ont i 3 dagar ungefär och allt annat en dag i genomsnitt. Allt förutom mjölkproteinet får han även utslag av.
Nu undrar jag...vad mer kan han vara allergisk emot? Han har fått ett utslagsutbrott som aldrig förr...ser fruktansvärd ut i hyn just nu
Bilderna visar bara lite och utslagen är också rödare än vad bilderna visar. Han har utslagen på överkroppen och benen med fokus på magen, sidan och övre ryggen. Utslagen är upphöjda och knottriga, inga blåsor eller torrt fnas. Vi har funderat på om vete kan vara boven för han åt några mariekex i torsdags, men han har ju inte reagerat på vårt hemmabakade bröd förut...och det bakar vi ju på vetemjöl.
Någon som har lite ideer? Jag bara grubblar och grubblar och blir inte klokare just nu...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 08:47
Såg att min ena bild trillade bort så här är adressen till den:
www.familjeliv.se/hem/odd/gallery/php13c7ih.jpg