separera o sen bli tillsammans igen?
Tänkte höra om det e någon här inne som hittat tillbaka till sin partner efter en separation?
Tänkte höra om det e någon här inne som hittat tillbaka till sin partner efter en separation?
Ja, jag och min sambo gjorde slut två gånger i början av vårt förhållande då vi båda hade saker vi var tvugna att mogna i på var sitt håll. Sista gången var det slut i ca 4 mån. Idag lever vi tillsammans sedan 3 år tillbaka och väntar vårt första barn. För vårt förhållande var en separation nödvändig för att vi skulle mötas igen på en annan niv som gjorde att förhållandet faktiskt hade en framtid!
Jag och min sambo separerade för 2 år sedan efter 5 år tillsammans, men håller nu i dagarna på att flyttar ihop igen. Känns otroligt skönt, och nu efteråt så kan jag säga att det var bra för oss båda att inte bo ihop under dom här 2 åren, idag har vi ett otroligt bra och stabilt förhållande. Så det går absolut att hitta tillbaks till varandra igen. För oss är vårt förhållande till och med bättre än någonsin tidigare.
Så jag är helt övertygad om att det går om man bara vill. =) Hoppas det kommer ordna sig för er också.
Jag vet en riktig kärlekshistoria!
Min syster och hennes J, var tillsammans i många år. De levde på skiljda orter eftersom J pluggade.
De hade väl tänkt att de därefter då J var färdig, skulle flytta ihop och påbörja livet tillsammans.
Men plötslit när J är färdig ändrar sig något och helt plötsligt så bestämmer han sig för att bryta upp. Min stora syster tog flykten till fylla och fest i London.
Väldigt sårad dejtar hon en del killar men träffar också på en intressant kille, C.
J som här hemma får ångest över vad som hänt åker efter till London för att hämta hem min syster.
Kvällen innan spenderar hon med C, så när J kommer är hon förbannad på honom och vill hämnas för att (han var skyldig till uppbrottet),stärka sin egen självkänsla.
J åker hem och efter ett tag blir min syster och Mr C förälskade på riktigt.
De gifter sig, har det jätte bra ihop måste jag ju säga, men efter sex år tillsammans upptäcker de att de inte längre har gemensamma drömmar. C vill satsa på karriären och vill inte längre ha barn. Min syster har nått den topp inom karriären hon önskar och drömmer enbart om barn. Detta leder till skiljsmässa.
Hon reser hem igen, och väl här hemma nästan 7 år senare träffar hon mr J igen, och det slår gnistor!
Detta är ca 2 år sedan och nu har de en fyra månaders tillsammans!
I believe in happy endings och att livet hittar sina egna vägar:)
Ja, vi separerade en kort tid när vi varit tillsammans 7 år och hade ett barn. Nu är vi åter tillsammans och lagt allt bakom oss, väntar barn nummer två.
Det är inte alltid så, du ska inte separera i hopp om att det skulle bli bättre. För mig slutade det i kaos. Vi trodde det skulle vara bra för oss, vi va separerade i 2 månader efter 3år tillsammans och det gjorde att vi tappa känslor för varann.
Vilka fina historier, tack!!! Ja det kanske finns hopp, även för mig o min man....
Umgick ni med ert ex-nuvarande partner under tiden det var slut? hur gick ni lixom till väga?
puffar lite för min tråd....
hur löste det sig? hittade ni tillbaka till varandra?
sitter i en sits där väl mest jag önskar och hoppas att det ska bli en återförening:-/
Kanske kan väcka liv i tråden.
Jag behöver lyckliga historier om återföreningar.
Sep.i sex månader, vi har trevligt ihop men hon vill nog dejta andra....