• Tingeling83

Pan anställning!

Jag fatta inget !!!

Ja ska bli PAN anställd!! Betyder de??

Första var jag timanställd , sen månadsantälld nu ska jag bli PANanställd!!

Kärlek
  • Svar på tråden Pan anställning!
  • jassikan

Har egentligen ingen koll men hittade detta på Google:
    http://www.kalmar.se/upload/omsorg/Att%20vara%20personlig%20assistent.pdf

"Det finns två olika anställningsformer för personliga assistenter, HÖK- anställning (anställning enligt avtalet Huvudöverenskommelse om lön och allmänna anställningsvillkor samt rekommendation om lokalt kollektivavtal m.m.) och PAN- anställning (anställning enligt avtalet Överenskommelse om lön och anställningsvillkor för personlig assistent och anhörigvårdare).
    Kommunen som arbetsgivare bestämmer anställningsform. I samband med anställning blir man lönesatt utifrån utbildning och erfarenhet."

Där står även villkor etc. Finns info. på sidan 5 + 6 + 11.

• Tingeling83

ja vet läste de med .. men ska de bara få byta så där bara , 1 maras ska ja gå på de enligt dem jag ej skrivit avtal ännu ...

Kärlek
  • Tingeling83

* 1 mars ska de stå

Kärlek
  • jassikan

Om de kan byta eller ej beror ju på vilken typ av anställning du har. Har du en visstidsanställning så kan de ju erbjuda detta som förlängning.
    Handlar det om att bryta ett pågående avtal så kan det ju vara en annan femma. Och om det är en för- eller nackdel beror väl på vad du har nu/hur mycket tid du arbetar etc.

• Tingeling83
    jassikan skrev 2010-02-21 23:43:41 följande:
    Om de kan byta eller ej beror ju på vilken typ av anställning du har. Har du en visstidsanställning så kan de ju erbjuda detta som förlängning.Handlar det om att bryta ett pågående avtal så kan det ju vara en annan femma. Och om det är en för- eller nackdel beror väl på vad du har nu/hur mycket tid du arbetar etc.
    ja kommer jobba samma men får lönen som timanställd , nu haft månadslön !

Jobbat på jobbet sen oktober 2008!

Så i mars får ja ingen lön då utan bara obv från feb för ja ska ha timlön i mars o får du ingen månads lön i mars för ja e ej månadsanställld!

Trodde man hade uppsägning på en ansätllning sen fick man annan??!!
    Kärlek
  • Tecken

Är du personlig assistent? Ofta är det bara anhöriga som är PAN-anställda. En PAN-anställd är enbart anställd hos en brukare. T ex om något skulle hända din brukare så har kooperativet/bolaget/företaget/kommunen (eller hur nu assistansens drivs) ingen skyldighet att omplacera dig. Jag tycker du ska ifrågasätta varför du ska få en PAN-anställning.

• Tingeling83
    Tecken skrev 2010-02-22 08:53:28 följande:
    Är du personlig assistent? Ofta är det bara anhöriga som är PAN-anställda. En PAN-anställd är enbart anställd hos en brukare. T ex om något skulle hända din brukare så har kooperativet/bolaget/företaget/kommunen (eller hur nu assistansens drivs) ingen skyldighet att omplacera dig. Jag tycker du ska ifrågasätta varför du ska få en PAN-anställning.
    min vän e hans mamma ., ja fick jobbet via henne för hon tyckte jag passa in där o jobba me han
    Kärlek
  • Tingeling83

är pers. assistent ja

Kärlek
  • Tingeling83

oktober 2008 till jan 2009 timanställd!
    feb 2009-feb 2010 månadanställd

så ser de ut nu!

Kärlek
  • Tecken
    PinglanEmma skrev 2010-02-22 09:23:37 följande:
    min vän e hans mamma ., ja fick jobbet via henne för hon tyckte jag passa in där o jobba me han
    Jaha, men om du är anhörig/vän så förstår jag varför du blir PAN-anställd. Det är inget konstigt i så fall. Här kan du läsa mer om bl a PAN och andra avtal: www.personligassistent.com
  • Tingeling83
    Tecken skrev 2010-02-22 13:48:51 följande:
    Jaha, men om du är anhörig / vän så förstår jag varför du blir PAN-anställd. Det är inget konstigt i så fall. Här kan du läsa mer om bl ett PAN och Andra avtal: www.personligassistent.com
    Jag vet läst , men fatta ej varför jag blir de NU o ej förr , va ju nyss månadsanställd , så ja ska ju ej få lön en månad drygt

får de bara bryta mitt i allt ???
    Kärlek
  • Tingeling83

sen om ja ska ha semester får man ej de betalt månadne efdter utan en klump summa i maj 2011

detta SUGER!

Kärlek
  • Tecken
    PinglanEmma skrev 2010-02-22 14:13:43 följande:
    Jag vet läst , men fatta ej varför jag blir de NU o ej förr , va ju nyss månadsanställd , så ja ska ju ej få lön en månad drygtfår de bara bryta mitt i allt ???
    Du skriver månadsanställd, vad menar du med det? Visstidsanställd eller tillsvidare?
  • Tingeling83
    Tecken skrev 2010-02-22 14:18:53 följande:
    Du skriver månadsanställd, vad menar du med det? Visstidsanställd eller tillsvidare?
    ja e NU månadsansätlld , får månads lön & ob !!!

varit de feb 2009
    Kärlek
  • Tecken
    PinglanEmma skrev 2010-02-22 20:30:51 följande:
    ja e NU månadsansätlld , får månads lön & ob !!!varit de feb 2009
    Men det besvarar inte min fråga... Har du en tillsvidarenaställning eller visstidsanställning?
  • Tingeling83
    Tecken skrev 2010-02-22 21:39:21 följande:
    Men det besvarar inte min fråga... Har du en tillsvidarenaställning eller visstidsanställn
    ja e nog ti
    tror de visstids för jag ej va behötrig men kjobbat där länge nu jue m men de ej vilja ha mej fast bara den andra !!

men men får leva på ingen lön i mars !!

sånt e livet
    Kärlek
  • Tingeling83

allmän visstidsansällning(AVA)  har jag för de hans mamam som ville ja skulle jobba för känd dem , därav de ej vill ha mej fast för de ej kände mej !!

Kärlek
Svar på tråden Pan anställning!