• skånetös78

Var finns de finaste stränderna på Öland?

I sommar funderar vi på en vecka på Öland, någon som kan tipsa om var de finaste stränderna finns? Barnvänliga,långgrunda och med sandbotten är vad vi är ute efter!

*Linnea 7/11-08*
  • Svar på tråden Var finns de finaste stränderna på Öland?
  • SIN74

Både Böda och Homrevet är sandstränder och barnvänliga. Böda har en härlig lekplats och matserveringar också:)

• skånetös78
    SIN74 skrev 2010-02-22 08:10:05 följande:
    Både Böda och Homrevet är sandstränder och barnvänliga. Böda har en härlig lekplats och matserveringar också:)
    Vet du hur det ser ut med boende vid Böda? Min man hatar stugbyar och campingplatser, tror du man kan hitta en privatuthyrare nånstans i närheten?
    *Linnea 7/11-08*
  • Getingflicka

Vi var där sommaren 06. Vi hyrde privat ca 2 mil från böda. Gå in på Ölands hemsida, brukar stå många privata uthyrare där. Böda e helt underbart!

♥♥Niklas 000519, Hampus 070316, Filip 080715& Liten BF 100530♥♥
  • skånetös78
    Getingflicka skrev 2010-02-22 08:58:42 följande:
    Vi var där sommaren 06. Vi hyrde privat ca 2 mil från böda. Gå in på Ölands hemsida, brukar stå många privata uthyrare där. Böda e helt underbart!
    Har kikat på deras hemsida men det verkar som vi är sent ute, skulle vilja ha nåt v 26 men redan då verkar det mesta redan uthyrt!
    *Linnea 7/11-08*
  • skånetös78
    Getingflicka skrev 2010-02-22 09:13:51 följande:
    Ja, öland är ett populär sommar-resemål... Du kanske kan kolla lokala tidningar om annonser.www.ostrasmaland.sewww.barometern.sewww.olandsbladet.seAnnars har vissa fackförbund stugor man kan hyra på Öland fast jag vet inte exakt vilka fack det gäller
    Tack för hjälpen, ska kika där när jag har bättre tid!
    Jag är medlem i kommunal men tyckte de stugorna såg ganska tråkiga ut tyvärr annars hade det absolut kunnat vara något!
    *Linnea 7/11-08*
  • SIN74

Kolla boende i Byxelkrok. Där finns annat än camping. Härligt ställe att vara på.

• Gladskit

Beror på hur det blåser
    Skämt åsido, det finns många fina stränder på Öland, men vilken man väljer att bada vid för dagen beror (för oss i alla fall) på hur det blåser. För det kan vara jättestor skillnad i vattentemperatur beroende på om du badar på "insidan eller utsidan"!

• SIN74

Ett härligt ställe är där det finns raukar i närheten. nordvästra sidan.

Svar på tråden Var finns de finaste stränderna på Öland?