• beccies

bukras vid sd??

varje gång sd kör igång får jag rusa till toan!! e detta normalt? det e ju fruktansvärt jobbigt att var när en toa jämnt!!
    nån mer med samma??

• Svar på tråden bukras vid sd??
  • ladysoul77

Hur långt gången är du? Det kan ju vara på G.. Kroppen brukar tömma tarmarna innan det är dags för förlossning. Jag har också risig mage, går in i v.39 i morgon. Ser det som ett förlossningstecken eftersom jag annars varit stenhård i magen p.g.a järntabletterna..

• beccies
    ladysoul77 skrev 2010-02-22 10:06:57 följande:
    Hur långt gången är du? Det kan ju vara på G.. Kroppen brukar tömma tarmarna innan det är dags för förlossning. Jag har också risig mage, går in i v.39 i morgon. Ser det som ett förlossningstecken eftersom jag annars varit stenhård i magen p.g.a järntabletterna..
    det vore ju onekligen skönt om det vore så.. men jag går in i vecka 35 imorn så man får hoppas att det inte är dax riktigt än..

hoppas att allt går bra för dig!!
  • Madzo

Hade väldigt besvärligt med sd en period (som mest efter v 22 fram till v 29 ungef) & då blev det precis lika för mej. Måsta rusa på toa varje gång, precis som du säger va det jättejobbigt.

Är sjuksk nu för migrän & mycket mer & när jag nu varit hemma & tagit det lugnt har sd lugnat sej & jag har inte de besvären längre..

Men man kan ju undra varför det blir så?

• Svart sol

Hade också SD tidigare i v27 mend blev bättre me tiden, nu jag  i v36 men har haft mkt SD sedan 2 veckor tbx, nu måste jag hålla i magen när jag går, d känns verkligen!! måste även gå på toa oftare, vilket var ett problem tidigare runt v 34.
    Mitt första barn föddes 37+6 så vi får se när den här vilda bebisen vill ut.. men jag e redo{#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden bukras vid sd??