• ELHU

Såå TORR i ansiktet!!! Vad använda??

Jag är såååå torr i ansiktet.. även sommartid men denna kyla gör det värre.
    Använder ACO Fuktcreme från Apoteket.. funkar sådär..
    Just nu kan jag duscha o så smörja mig.. när det har torkat in så stretar det i ansiktet fortfarande för jag är så torr?!
    Ibland svider det när jag smörjer..

Vanlig lotion funkar inte!

Jag vill ju inte smörja mig med fet Idomin eller liknande o se ut som ett flottpaket när man går ut...

Vad kan man använda?

Är även torr på kroppen men inte som i ansiktet.. Kroppen blir bättre om jag ligger i o smörja med lotion.. men ansiktet blir inte bättre..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 12:59
    Ibland blir jag så torr att jag typ flagar i ansiktet?! Trots daglig smörj..
    Tac för tipsen.. ska prova!!

• Svar på tråden Såå TORR i ansiktet!!! Vad använda??
  • JAG är BÄST

Börja med en fuktgivande peelingmask,,för du måste få bort dom döda hudcellerna först. Sedan använder du en PARFYMFRI fukt som är anpassad för ansiktet.

• en vacker dag

Hej.

Mitt tips är en ansiktscreme från Decloré, kostar ju förvisso en slant, men den är den enda som hjälpt och  hjälper mig. Och jag har också grymt torr hud.
    Så kolla upp Decloré och deras kräm Harmoni.
  • CookieandKermit

Jag är också väldigt torr i ansiktet och jag använder helosan. Det kanske egentligen inte är det bästa då helosan mättar huden, men det funkar för mig. Nu är jag bara lite torr i pannan. och som någon annan sa.. att peela eller "skrubba" ansiktet lite försiktigt med skrubbvantar och sen smörja ger också ett ganska bra resultat.
    lycka till!

• Kakmonster

Hej!

Jag har blandad hud, torr hud som ändå får finnar. Har tidigare kört med div hudkrämer, dyrare och lite billigare, men sen ca 3-4 mån tillbaka har jag använt vanlig babyolja. Helt underbart!!! Peelar ansiktet en gång i veckan med peelingkräm, och efter varje gång jag torkar mig i ansiktet så "frotterar" jag med handuken ordentligt och innan huden torkat så tar jag bara nån dropppe babyolja och smörjer in i ansiktet. Har alltid använt Barnängens Babyolja men köpte nu i veckan Liberos babyolja, och jag gillar den bättre, den är inte lika tjock. Men det räcker med lite, så du inte blir flottig!
    Jag har inga finnar längre och jag är len som en babyrumpa!! Värt att prova!

Hejs!

• linda007

jag har dermalogica. är jättetorr men får också finnar ibland. superbra! har niveas ögonkräm runt ögonen och en bra toning under krämerna.

• asdfghj

hade nyligen så torr hud att det sprack i ansiktet när jag gjorde någon min. fick tips om jordnötsolja och nu är den jättemjuk och fin igen

Svar på tråden Såå TORR i ansiktet!!! Vad använda??