• Tildalina

Smålandsvillan Nybro/Kalmar, någon som byggt??

Undrar om någon byggt o vad kostnaden i slutändan blev? I vårt område kostar Nybro: 1 400 000,  Kalmar: 1 184 000 men det är ju en hel del som tillkommer. Någon som byggt o har nåt bra "slutpris" för hela kalaset?

Tack på förhand!!

Stolt mamma till lilla Emilia född 12/3-07
  • Svar på tråden Smålandsvillan Nybro/Kalmar, någon som byggt??
  • Smetis

Bra fråga! Vi är på gång att bygga villa Kalmar i Kungsbacka, vi har fått en kalkyl från säljaren på Smålandsvillan och där har han lagt på lite grann för oförutsedda utgifter. Vi tror att kalkylen stämmer väldigt bra men sedan är det övervåningen som ska inredas också... Vi håller precis på att kolla med kompisar som jobbar inom byggbranchen om det kan uppskatta vad de kommer att gå på.
    Priset på villa Kalmar för oss är sammar som ert 1 184 000.

• Tuffen

Vi flyttar in i vår nybyggda villa Kalmar om några veckor. Med färdig övervåning och kallgarage landar vi på ca 2 miljoner.

• Smetis
    Tuffen skrev 2010-03-04 08:45:45 följande:
    Vi flyttar in i vår nybyggda villa Kalmar om några veckor. Med färdig övervåning och kallgarage landar vi på ca 2 miljoner.
    Vad roligt! Vilket bra pris, är tomten och allt annat inräknat då?
    Satt precis på Telias hemsida och ska ringa för att få en offert på telefonen.
  • Tuffen

Ja, rubbet. Tomten kostar 100 000 kr.

• skåne tjej

det var ett villa kalmar till salu på blocket för ett tag sen. Huset var extra utrustat med kain, ekkök och bastu. huset kostade strax under 3 miljoner kr med oinredd ovanvåning.

Så länge min tanke är fri är jag okränkbar!!
  • wica

Vi ska bygga Villa Nybro i Gbg-området, husleverans om 7v. Vi gjorde tillval för 170 000, tomten gick på 750 000. När vi gjorde kalkylen i höstas landade vi på totalt 3,4 milj. Är då med dubbelgarage, kostnad för att inreda ö-våning + extra, extra då vi ännu inte tagit in offerter för det som är vårt ansvar (allt under mark).
    Våra tillval som landade på 170´: invändig trappa, fönster på gavlar ö-våning, kakel/ klinker i badrum, tvättmaskin, torktumlare, rostfria vitvaror (samt  (3 st)inbyggn.ugn), kamin, altandörrar helt i glas - sen är det la nåt mer jag glömt just nu  . Bara kamin o badrum går på ca 100 000.

• ÄlskadeLiten

Vi bygger ett Villa Nybro och som det ser ut nu landar det på ca 2.5 milj. Det är med dubbelgarage m carport, tomt, alla anslutningsavgifter etc. Det som tillkommer sen är att inreda övervåning + färdigställa tomten (gräs, buskar osv) Vi tror väl iaf vi kommer klara oss under 3 milj.

• Skorpan09

Hej.

Vi har haft vårt villa kalmar nu i två år. priset för själva huset landade om jag inte mins fel på lite över 1 200 000:- sen tillkommer allt runt om kring tomt, inkoppling el, vatten, avlopp mm slutpriset för vårt hus blev 2 100 000:- då har vi inte inrätt ovanvångingen ännu. tomtpris var då 300 000:-

doc vill jag passa på att varna er för en massa finna hål i kontraktet de har lyckats få med.  när de är slutbesikting välj någon annan än den de rekomdrar. de som inte är med där är jätte svårt att få igenom sen. två årsbesiktningen får de inte ta upp gamla fel eller vad som man borde sett vid slutbesiktingen.  detta har kostat oss ca 50 000 i fel vi sjävla får stå för. en bra besiktningsman går att hitta på nätet. De tar olika betalt. en skulle ha 4000:- och nästa 7000:-

• Tuffen

Vi flyttade in i vår Villa Kalmar 7 april.

• mimmiliten

Är det någon som har haft problem med Smålandsvillan?

• ÄlskadeLiten

Vi har haft lite småfel, inget större som vi sett.. Förhoppningsvis hittar vi inte nått heller. De problem vi haft har de åtgäradt utan problem. Ok, vi har fått ringa en gång och säga till men då har de genast kommit

Svar på tråden Smålandsvillan Nybro/Kalmar, någon som byggt??