• Duttan

Amningskupor??

Finns det nån som kan tipsa om bra och billiga sånna? Jag letar efter de som är diskreta och gärna med fäste bakom, fast inte heller för dyra. Hittils har jag kört med apotekets men de syns så väl om man har ett tunnt linne på sig. Plus att de inte sitter kvar när man ska amma.

• Svar på tråden Amningskupor??
  • Fido

Jag har Natusan nursing pads. Tycker inte att de är så speciellt bra. Köper nog något annat när förpackningen är slut. Har hört om några suveräna, fast dyra, med kardborrelikande på utsidan, så att de inte far runt i bh:n. Tror de sägs finnas på babyland.

• Jennie Brunflo

Det finns flera olika på Barnens Hus och liknande.
    Jag har provat flera olika och ALLA syns!!!!
    Mycket irriterande!!!!!!

Min kompis köpte bindor och klippte av och hade i BH:n. Perfekt!!!
    De har plastad baksida så de läckte inte igenom, de har ju sånt där klister så de åkte inte runt...och de är defentivit tunnare och diskretare än amningskupor.

• Ingurd

Jag använde tygkupor billigt och ekonomiskt, men jag hittade inga som inte syntes. Tänk på att inte "förkyla" brösten när du ammar även om det är varmt ute så kan det räcka med vinddrag.

Tänk possetivt, det är bara en kort tid i ens liv

• Upptagen

jag förstår inte vem som tillverkar dessa amningskupor, alla är ju helt värdelösa! Går det inte att göra kupor som är större och med ordentligt klister på så att de sitter på plats? De med klister jag har testat har en miniliten klisterlapp som inte fäster på någonting alls. Jag skulle vilja ha kupor som täcker större delen av bröstet, känns som om de inte skulle synas lika mycket då, och inte halka omkring lika mycket heller. Ingen som har kommit på den idén än?

• mariagbg

Tycker Natusans är helt värdelösa! Mina bröstvårtor fastnade i dem och det var inte skönt att ta loss när man skulle amma. Nu anväder jag Babycare som är köpta på Babyhörnan. Tycker dessa är bättre men inte helt bra. Dålig passform, för lite klister och alldeles för dyra...

/Maria

• Jossebell

fick med några på prov när jag köpte avent bröstpump. Det var deras eget märke och de hade en liten klisterflärp på så den ska ligga still. De var mjuka och hade en diskret kant. Vet inte vad de kostar om man köper dem.

själv använder jag mina hemmasydda. Praktiska men inte särskilt diskreta om man har tunna kläder på sig.

Svar på tråden Amningskupor??