• elle1

Medgivande

Hej,

Jag är ganska ny i dessa sammanhang & behöver vägledning. Vår utredning kommer upp i nämnden på onsdag & vi har fått ett förhandsbesked om att den går igenom. Ska bli så skönt!
    Vi har tänkt oss ett medgivande 0-3 år & Taiwan är det land vi har trott mest på men börjar fundera lite hur det fungerar om man skriver upp till 4 år. Hur går det till i givarlandet? Om vi har upp till 4 år så är det ingen väntan för oss i registret i Sverige. Men får man automatiskt ett  barn mellan 3 & 4 år eller kan det ändå bli ett mindre barn?

undrande med bara ett halvår i registret

• Svar på tråden Medgivande
  • Mimab

Hej!
    Nu är jag inte någon expert på Taiwan, men man får räkna med att barnet är i den övre delen av medgivandet. Lite därför ni kanske får skicka direkt, eftersom de kanske har fler lite större barn som behöver familj.

Dock är barn i 3-4 års åldern i en härlig ålder och man kan göra så mycket tillsammans. Hör med er organisation också vad de har för erfarenheter vad gäller åldrarna på barnen.

Lycka till!

• en glad

Men i själva medgivandebeslutet brukar man inte skriva in någon ålder numera? Har inte utredaren pratat med er om det? Ett ålderslöst medgivande gör det möjligt att i nästa skede fritt diskutera land och ålder på barn med sin organisation ...

• elle1
    en glad skrev 2010-02-23 10:29:10 följande:
    Men i själva medgivandebeslutet brukar man inte skriva in någon ålder numera? Har inte utredaren pratat med er om det? Ett ålderslöst medgivande gör det möjligt att i nästa skede fritt diskutera land och ålder på barn med sin organisation ...
    Jo, i vår utredning står det ingen ålder men jag har för mig att vi skrev in 0-3 år när vi anmälde oss hos BFA. Jag ska prata med dem. Men så skönt det ska bli när den är klar, 1 bock på listan avklarat! SKa bli underbart skönt sedan blir det till att skicka in den så fort som möjligt & bara hoppas på så kort väntan som möjligt!
Svar på tråden Medgivande