• Celindan

MSN Live Messenger - hur kan jag gå tillbaka och se gamla chat-konversationer?

Snälla, det här måste jag verkligen lära mig.
    Något med mina inställningar kanske? Har kikat runt i menyraden  på msn-rutan men hittar inget som passar.
    Även när jag stängt ner ett konversationsfönster via krysset i hörnet, den personen skriver igen och så svarar jag i denna nya ruta, så går det bevisligen att hitta hela chatten med varenda grej som skrivits, trots att jag inte gjort ett aktivt val att spara konversationen???????

Mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden MSN Live Messenger - hur kan jag gå tillbaka och se gamla chat-konversationer?
  • Fruochmamma

Testa:
    verktyg => alternativ => meddelanden => meddelandehistorik

ღ♥ Ludvig + Larsa + mamma + Carl ♥ღ
  • Celindan

Hittar inget som heter meddelandehistorik?? Hittar däremot en ruta som säger "spara mina koversationer i denna mapp" o så en länk dit, men när jag kollar i den mappen på datorn är den tom?

Har en konversation från igår kväll som jag skulle vilja hitta.

• Drakenberg

Om du inte har valt att spara sedan tidigare så finns det inget där att läsa (vad jag vet iaf).

Men have feelings too - but who really cares!!!
  • Joico

"Meddelandehistorik" är en rubrik i nedre delen av rutan... Alltså där du har hittat "spara mina konversationer i denna mapp".
    Meddelandehistorik sparas väl defautl i
    C:\Users\KALLE\Documents\Mina konversationsloggar

Du kan högerklicka på en kontakt och välja Visa - Meddelandehistorik också.

Har du "Plus!"?

• ddum
    Celindan skrev 2010-02-22 14:22:49 följande:
    Snälla, det här måste jag verkligen lära mig. Något med mina inställningar kanske? Har kikat runt i menyraden  på msn-rutan men hittar inget som passar. Även när jag stängt ner ett konversationsfönster via krysset i hörnet, den personen skriver igen och så svarar jag i denna nya ruta, så går det bevisligen att hitta hela chatten med varenda grej som skrivits, trots att jag inte gjort ett aktivt val att spara konversationen??????? Mycket tacksam för svar!
    Även om du inte sparar historiken så ligger allt fortfarande kvar tills du avslutar messenger.
  • Celindan
    Joico skrev 2010-02-22 15:23:23 följande:
    "Meddelandehistorik" är en rubrik i nedre delen av rutan... Alltså där du har hittat "spara mina konversationer i denna mapp". Meddelandehistorik sparas väl defautl i C:\Users\KALLE\Documents\Mina konversationsloggarDu kan högerklicka på en kontakt och välja Visa - Meddelandehistorik också.Har du "Plus!"?
    Jag hittar inte i alla fall. Testade att skriva en rad till en kompis och letade sen i den mappen där det stod att meddelandehistoriken sparades, och hela den mappen var tom SÅNÄR SOM PÅ den rad jag precis skrivit till kompisen. Chatten från i söndags står icke att finna, och när jag högerklickar på en kontakt så finns inget alternativ som heter "visa meddelandehistorik" eller nåt liknande.

Jag trodde jag hade den senaste versionen av messenger ju...? Vad är Plus?
  • Celindan

Ok nu hittade jag "meddelandehistorik". Jag bockade av den rutan där det stod att konversationer skulle sparas igår. (men det finns ju ingen OK-knapp så det ska väl då inte behövas för att en konversation ska raderas...?) Men nu idag när jag tog fram samma ruta igen så var den rutan förbockad!!! Betyder det att någon manuellt bockat för den rutan, eller att min manöver där jag tog bort bocken inte sparades?

• Celindan

Fattade också först NU att jag skulle högerklicka på kontakten och klicka "visa" och SEN klicka "meddelandehistorik". På alla mina kontakter är då "meddelandehistorik" ljusgrå så det inte går att klicka på. Då finns alltså ingen meddelandehistorik sparad någonstans?

• Celindan
    ddum skrev 2010-02-23 10:40:57 följande:
    Även om du inte sparar historiken så ligger allt fortfarande kvar tills du avslutar messenger.
    Hur & var? Är du säker? Vadå avslutar messenger....tar bort programmet från datorn eller stänger ner det för stunden?
  • ddum
    Celindan skrev 2010-02-23 16:14:20 följande:
    Hur & var? Är du säker? Vadå avslutar messenger....tar bort programmet från datorn eller stänger ner det för stunden?
    Ja, jag är säker.

Aktiva MQ-buffers behålls i primärminnet fram tills dess att processen msnmsgr.exe avslutas.

"Spara meddelandehistorik" reglerar om konversationerna skrivs till sekundär lagring (Med andra ord: Din hårddisk)
  • ddum
    ddum skrev 2010-02-23 16:16:45 följande:
     Aktiva MQ-buffers
    Eller nåja, det finns en bucket som när den är full trunkeras.

Det vill säga om du har SJUKT långa dialoger med SJUKT många personer så kan information raderas ut MQ-buffern.
  • Celindan
    ddum skrev 2010-02-23 16:17:50 följande:
    Eller nåja, det finns en bucket som när den är full trunkeras. Det vill säga om du har SJUKT långa dialoger med SJUKT många personer så kan information raderas ut MQ-buffern.
    Okej, jag fattade absolut ingenting av du just skrev. Men i alla fall, allting finns lagrat om det är inte sjukt mkt prat med sjukt många personer..?
    I såfall, hur gör jag för att se mina konversationer som är gamla? eller som inte skrevs typ nyss, i alla fall?
  • jimmy03

hur gör jag köpte ny dator för ett tag sedan kommer inte in på mitt konto för dom kräver ju ett tele nummer som jag hade för 5 årsen  så jag kan inte få nån kod från microsoft på SMS det gör mej så les att inte kunna läsa mina hotmail eller loga in på msn vill ha tips om det finnsGråter

• jimmy03

vill ju bara kunna läsa mina hotmail och chatta som tidigare men min hotmail sejer ju nej till mitt lösenord vad gör jag hjälpSkäms

Svar på tråden MSN Live Messenger - hur kan jag gå tillbaka och se gamla chat-konversationer?