• Anonym

hur göra

Hej!
    Jagoch min sambo varit ihop i snart 10år och vi har både hus och två barn på 2 och 4år.
    För ett par månader sedan kom min sambo fram till mig och sa att hon inte vet om hon älskar mig som vän eller som mannen hon vill leva resten av sitt liv med. Hon sa att hon saknar känslan från förr.
    Efter det så såg det bättre och bättre ut mellan oss fram tills förra veckan.
    Hon var i en annan stad och jobbade över helgen och när hon ringde så sa hon hela tiden hur mycket hon saknade mig och att vi alltid kommer va tillsammans.
    När hon sedan kom hem tog det två dagar tills hon mådde dåligt igen och tvivlade på om det kommer vara vi två. Hon ville flytta iväg ett tag för att känna efter men jag tyckte att vi skulle gå på parsamtal istället. Hon har nu gått med på detta så jag försöker att få en tid så fort som möjligt!
    Hon säger att hon älskar mig titt som tätt men hon mår ändå dåligt!
    Vad ska man göra?

• Svar på tråden hur göra
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Jag tycker att idén att gå i parsamtal är väldigt bra. Då kan ni utforska hur er relation ser ut och hur den har utvecklats. Det kan bli tydligare vad din sambos tvekan står för och om det är något som saknas eller behöver förändras i er relation. Du kan också själv fundera över vad som fungerar bra/mindre bra i er relation. Det är väldigt viktigt med närhet på olika sätt, omtanke, kommunikation och inte minst samarbete i alla familjefrågor.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden hur göra