skall ni ha examensfest?
Tar min högskoleexamen i sommar och sitter och funderar på om man skall ha någon slags fest när man atr "studenten". Hur skall ni som också är klara då göra? Vad brukar man göra?
Tar min högskoleexamen i sommar och sitter och funderar på om man skall ha någon slags fest när man atr "studenten". Hur skall ni som också är klara då göra? Vad brukar man göra?
För mig är det ett tag kvar innan jag tar examen men jag kommer absolut att ha en examensfest/bjudning.
Det tycker jag att jag är värd.
Hej! Jag tar också min examen till sommaren och mamma säger att hon tänker ha en examensfest åt mig.
Sedan pratar vi i klassen om att göra något gemensamt också.
Det funderar jag oxå över. Vi skriver c-uppsatsen nu o lämnar in precis innan avslut. Vad händer om man inte får ett G på den? Skulle ju kännas skitdumt att fira sin examen fast man inte klarat den så att säga.
Min plan är annars att gå ut o äta nåt gott med de närmaste, med lite tur är vi i flytt-tagen då o vill inte ha hemma.
Jag ska ha en examensfest. Det är ett år tills jag blir klar och då ska jag fira. Det blir "Ex-öl" med enkel mat, typ pytt-i-panna, och öl. Har redan börjat planera som en målbild för att orka sista året!
Tror ingen av mina vänner hade ex-fest. Jag hade det inte.
Jag tar examen i sommar. Skolan ordnar en examensfest med eftersläpp så kompisar kan komma. Förutom det tänker jag ha någon form av släkt/vänner med bebisar och barn- examensfest. Typ buffé och sånt.
Nä, ingen bjudning, känns fånigt, som att man måste fira varenda bedrift i livet - befordning, nytt jobb, utlandsresa på gång...
Studentmottagning är ju ändå ett slags "avsked", nu har barnet blivit stor. Examensfest är ju för vuxna, och känns mer som presenttiggeri :)
Jag menar att en mottagning är inget jag associerar till examensfest.
Jag kommer nog fira, men mer på en privat nivå, typ gå till en restaurang eller så. Firade även min student på det sättet jag tyckte var roligast; genom att befinna mig på Sweden Rock Festival. ;)